کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

روزنامه آفتاب یزد تذکر گرفت

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد به دلیل چاپ مطلبی تحت عنوان ممانعت از سخنرانی خاتمی، خودجوش یا ...!؟ در روزنامه روز دوشنبه هفتم دیماه آفتاب یزد، به این روزنامه تذکر داد.
روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علت این تذکر، چاپ مطلبی تحت عنوان ممانعت از سخنرانی خاتمی،‌ خودجوش یا ...!؟ در آن شماره از روزنامه است که در این مطلب، سعی در القاء توهمات منتشره از سوی ضدانقلاب نموده است.
بنا بر اعلام، در متن تذکر اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی خطاب به روزنامه آفتاب یزد آمده است: در حالی‌که عده‌ای اغتشاشگر با بی‌حرمتی به مراسم عزاداری حسینی در تهران به ترور، آشوب و وارد آوردن خسارت به جان و مال مردم عزادار و آتش زدن به امول عمومی اقدام کرده بودند، بدون اشاره به این حوادث زشت و بدون آگاهی دادن به مخاطب نسبت به این اعمال ضدامنیتی، به بهانه سخنرانی مذکور مرتکب القائات زیر شده است:


1- عدم انعکاس شایسته برگزاری باشکوه و تاریخی مراسم عزاداری حسینی در سراسر کشور و تقلیل این حماسه ملی و مذهبی به رویدادی حقیر که آن را در سطح درگیری‌های تعدادی از تریبون‌داران، وعاظ و مداحان سرشناس و حتی خطبای نماز جمعه علیه اصلاح‌طلبان و سران این جبهه معرفی می‌کند.

2- القای این ذهنیت که ایجاد بلوا و تشنج در جامعه توسط طرفداران دولت انجام می‌شود.

3-حمایت از سخنان مذکور که با عبارات دوپهلو و تنش‌آفرینی مانند: مرام حسین این بود که باید ایستاد ولو این‌که او را خارجی و خروج‌کننده علیه امیرالمومنین بدانند موجب وهن قیام عاشورا و تشنج‌آفرینی در بین علاقه‌مندان به آن حضرت و نظام اسلامی کشورمان گردیده است.

در این تذکر تصریح شده است: از آن‌جا که انعکاس دگرگونه این رویدادها و تحریف واقعیت‌های جامعه به شیوه فوق مغایر با رسالت‌های مطبوعاتی مندرج در ماده 2 قانون مطبوعات می‌باشد، لذا انگیزه آن روزنامه از عدم اجرای رسالت مطبوعاتی خود و بلکه حرکت خلاف آن، روشن نیست.
بر اساس این گزارش انجام رسالت مطبوعاتی مطابق ماده 2 و تبصره مربوطه و هم‌چنین مراعات کامل قانون مطبوعات، وظیفه‌ای قابل اغماض نمی‌باشد، بلکه طبق ماده 35 تخلف از مقررات این قانون جرم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر