کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

ناجا: خواهرزاده موسوی ترور شد

فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه ای توضیحاتی درباره وقایع روز عاشورا در تهران ارائه كرد.

به گزارش واحد مركزی خبر ، متن این اطلاعیه به این شرح است:

باسمه تعالی

در خصوص وقایع و آشوب های ششم دی ماه مقارن با عاشورای حسینی و فتنه های فتنه گران و تحركات عوامل سرسپرده و ضد انقلاب، نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن محكوم كردن این حوادث تلخ و ناگوار به استحضار مردم شریف و مومن می رساند نیروهای غیور و جان بر كف انتظامی با استعانت از خداوند متعال و حمایت امت بصیر و شهید پرور، براساس وظیفه ذاتی خود برای شناسایی و دستگیری عوامل و محركان اصلی تحركات ضد انقلابی عاشورای حسینی از هیچ كوششی فروگذار نخواهند كرد و با هرگونه هتك حرمت به مقدسات دینی و اصول و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و باورهای عمیق مردم مسلمان ایران به شدت برخورد می كنند.

در روز عاشورای حسینی فتنه گران با سوءاستفاده از خویشتن داری مأموران خدوم نیروی انتظامی و با برنامه ریزی قبلی و هدایت و فراخوان بیگانگان، اقدام به تحركات ضد انقلابی، تخریب اموال دولتی، عمومی و شخصی، ضرب و شتم عزاداران حسینی و حمله به مأموران انتظامی نمودند كه با بررسی های صورت گرفته وضعیت جان باختگان این حوادث جهت آگاهی افكار عمومی به شرح زیر اعلام می گردد:

1ـ آقای سید علی موسوی حبیبی بدون اینكه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یكی از خیابانهای فرعی تهران (خیابان شادمان)، در حدود ساعت 12 الی 13 روز ششم دی در حین حركت، به دست سرنشینان یك دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته كه به علت تأخیر در انتقال به بیمارستان دچار خونریزی شدید شد و فوت كرد. تحقیقات گسترده برای شناسایی عنصر یا عناصر تروریست ادامه دارد.

2ـ دو نفر با هویت معلوم در روز یادشده در تقاطع خیابان های انقلاب و حافظ در جریان حمله و تهاجم با اشیاء سخت به مأموران نیروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

3ـ یك نفر با هویت معلوم به علت سقوط از پل و دو نفر یكی با هویت معلوم و دیگری با هویت نامعلوم بر اثر برخورد خودرویی با آنان در تجمع اغتشاشگران جان باختند. تحقیقات درباره این موارد ادامه دارد.

4ـ یك نفر با هویت نامعلوم در جریان اغتشاشات با ضربات كارد كشته شده است.

توضیح این كه جسد فردی با هویت معلوم و دارای سوابق كیفری در دادسرای مبارزه با مواد مخدر نیز در نزدیكی محل حوادث روز یادشده توسط مأموران كلانتری كشف شده كه بر اثر مرگ طبیعی فوت كرده و ارتباطی با اغتشاشگران و درگیری‌ها نداشته است. تحقیقات برای شناسایی هویت جان‌باختگان ناشناس نیز توسط پلیس آگاهی نیروی انتظامی ادامه دارد.

مركز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر