کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

واکنش تند لاریجانی و متکی به رویدادهای عاشورای تهران

پس از ناآرامی های روز عاشورا (یکشنبه) در تهران و کشته شدن چند شهروند، دولت‌های غربی به ویژه آمریکا رفتار خشونت بار دولت با معترضان را محکوم کردند، اما مقام های دولتی ایران اعتراض مردم را «هتک حرمت عاشورا» می‌خوانند.
تا این لحظه آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد واکنشی به رویدادهای عاشورای تهران نشان نداده‌اند، هرچند که محور بیشتر شعارهای معترضان علیه اصل ولایت فقیه، شخص آیت‌الله خامنه‌ای  و رهبری او بوده است.
امروز علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویدادهای عاشورا در تهران در صحن مجلس گفت: جریان ضد انقلاب و ضد دینی را سرنگون خواهیم کرد.
نمایندگان پس از نطق لاریجانی در محکومیت آن چه «حرمت شکنی‌های روز عاشورا» خواندند، میان صندلی‌های مجلس راهپیمایی کردند و برخی هم به خیابان‌های اطراف رفتند.
نمایندگان شعار می دادند: خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان تو ایم خامنه ای، خامنه ای رهبر است وارث پیغمبر است.
لاریجانی در سخنان امروز خود به «توهین‌ها» و شعارهایی علیه آیت‌الله خامنه‌ای و اصل ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه ستون انقلاب اسلامی است و اگر ولی فقیه نبود، نمی توانستیم مقابل دشمن ایستادگی کنیم.
وی رویدادهای روز عاشورا در تهران را «زنگ خطر» دانست که فضای کشور توسط گروه‌های ضدانقلاب «غبارآلود» شده است.
رییس مجلس تلویحا و بدون اشاره به نام میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: همه نیروهای انقلابی باید امروز توجه کنند که دشمن در پی آن است که با رخنه در صفوف انقلابیون حرکت ضد انقلابی خود را به پیش ببرد.
لاریجانی همچنین خطاب به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا که برای حوادث تهران پیامی فرستاده بود، گفت: اوباما بداند که زمان این رفتار سبک و کودکانه که در یک سال اخیر به راه انداخته اند و به گونه ای است که از یک سو از احقاق حقوق مسلمانان صحبت می کنند و از دیگر سو منتظر شرایط برای فتنه گری هستند، پایان یافته است.
میان گفته های لاریجانی، نمایندگان شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر می‌دادند.
محمد رضا باهنر، نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی هم در صحن مجلس گفت: مجلس با جدیت از مقام های امنیتی و اطلاعاتی می خواهد به سرعت عاملان این ماجرا را شناسایی کند و تحویل قوه قضاییه دهد. از قوه قضاییه هم میخواهیم این گروه را محاکمه و به اشد مجازات محکوم کند.
متکی: انگلیس به یاوه گویی‌هایش پایان دهد
منوچهر متكی، وزیر خارجه درباره برخورد کشورهای غربی که رفتارهای خشونت‌آمیز دولت ایران را محکوم کرده بودند، گفت: اگر انگلیس به یاوه‌گویی‌های خود پایان ندهد، تودهنی خواهد خورد.
متکی برای توجیه سرکوب مخالفان در ایران، گفت: اظهارات سخیف برخی از مقامات خارجی گویای پرونده ننگین آنها است. ما هنوز پرونده‌هایشان را باز نكرده‌ایم كه آنها در كجا چه‌ها می‌كنند.
وزیر خارجه در ادامه سخنانش آنچه پیش‌تر درباره موضوع انتخابات گفته شده بود را تکرار کرد و گفت: انتخابات ۲۲ خرداد مثل انتخابات سوم تیر ۸۴ و انتخابات قبلی ریاست جمهوری در ایران برگزار شد.
متکی افزود: كسانی كه برنده نشدند می‌توانند چهار سال دیگر صبر كنند، خود را آماده كنند، حرف‌هایشان را بزنند، همان‌طور كه رقبای برخی از شماها صبر كردند و حرف‌هایشان را زدند و بعد موفق شدند در مقابل شما رای بیاورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر