کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

دادستان تهران ربوده شدن پیکر علی موسوی را رد کرد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران می‌گوید پیکر علی حبیبی موسوی ربوده نشده و در پزشکی قانونی است.
دیروز (دوشنبه) یکی دیگر از خواهرزاده های میرحسین موسوی گفته بود که پیکر برادرش را از بیمارستان ابن‌سینا برده‌اند و خانواده موسوی نمی داند پیکر او کجا است.
علی حبیبی موسوی، خواهرزاده ۴۳ ساله میرحسین موسوی در ناآرامی‌های روز عاشورا با گلوله کشته شد. گفته‌های شاهدان عینی و تصاویر موجود نشان می‌دهد که او به دست نیروهای امنیتی کشته شده است.
اما منابع رسمی کشور ادعا می‌کنند که پلیس در سرکوب معترضان گلوله شلیک نکرده و افراد دیگری مسئول کشته شدن خواهرزاده میرحسین موسوی هستند.
با وجود موضع‌گیری مقام‌های مسئول، خبرنگار مردمک و شماری از شاهدان عینی روز یکشنبه تایید کرده‌اند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مخالفان تیراندازی کرده‌اند.
به گفته دادستان تهران در گزارش خبرگزاری ایلنا، قرار است پیکر علی حبیبی موسوی «طبق مقررات» تحویل داده شود.
شمار کشته شدگان در درگیری‌های یکشنبه خونین هنوز روشن نیست و منابع رسمی از جمله دادستان تهران، فرماندهان پلیس، دستگاه‌های امنیتی و صداوسیما ادعا می‌کنند که پلیس مسئول کشته شدن هیچ یک از آنها نیست.
دادستان تهران در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام کرده که هفت نفر در جریان ناآرامی‌های روز یکشنبه گذشته در تهران کشته شده‌اند.
عباس جعفری دولت‌آبادی ادعا می‌کند که جز یک نفر که به ضرب گلوله کشته شده، چهار نفر به دلیل «برخورد جسم سخت و آسیب‌های مشابه» و دو نفر دیگر هم با «گلوله‌های ساچمه‌ای» کشته شده‌اند که به گفته او چنین سلاحی اساسا در اختیار پلیس نیست.
پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران ده ها نفر ازمعترضان به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
موج تازه بازداشت فعالان سیاسی
دادستان تهران درباره بازداشت شماری از فعالان سیاسی- مدنی پس از ناآرامی‌های عاشورا و اتهام آنها توضیحی نداد.
همسر عمادالدین باقی گفته است که حکم بازداشت این فعال حقوق بشر به اتهام مصاحبه با آیت‌الله منتظری در ۲۹ آذر امضا شده، در حالی این مصاحبه در زمان صدور حکم بازداشت پخش نشده بود.
دادستان تهران در پاسخ به ابهام درباره اتهام عمادالدین باقی و دلیل بازداشت او گفته است: بازداشت افراد به دستور قضایی و حتما به موجب یک اتهامی بوده بنابراین از ما اسم نخواهید افرادی که بازداشت شده‌اند حسب دستور و قانونی بوده است.
گفتنی است در دو روز گذشته ابراهیم یزدی، عمادالدین باقی، مرتضی حاجی، حسن رسولی، لیلا توسلی، ماشاءالله شمس‌الواعظین، قربان بهزادیا‌ن‌نژاد، چند مشاور میرحسین موسوی و چند روزنامه نگار از جمله بازداشت شدگان بوده‌اند.
عباس جعفری دولت‌آبادی همچنین در مصاحبه خبری خود درباره پیگیری موضوع حمله به حسینه جماران در شب تاسوعا توضیحی نداده و گفته که «از آن حادثه اطلاع دقیقی ندارم و آن را در مطبوعات خواندم. با توجه به این که حوادثی در روز عاشورا رخ داده فکر می‌کنم حوادث مهم‌تری است و دادستانی آنقدر گرفتاری قضایی دارد که به حوادث مهمتر بپردازد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر