کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

تلاش برای برگزاری تجمع علیه «هتک حرمت عاشورا»

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد که «تجمع بزرگ عاشوراییان» را در «محكومیت اهانت فتنه‌گران به ارزش‌ها و باورهای والای اسلامی» امروز و فردا (چهارشنبه) در نقاط مختلف كشور برگزار می‌کند.
نهادهای حکومتی با تبلیغات گسترده رسانه‌‌ای، مردم را برای شرکت در این تجمع فراخوانده‌اند.
در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده که این تجمع به «درخواست و تماس‌های مكرر مردم ولایت‌مدار و دوستدار اهل بیت» برگزار می‌شود.
این تجمع دولتی در تهران قرار است در میدان انقلاب برگزار شود.
پس از ناآرامی های روز عاشورا در تهران، رسانه های دولتی و به ویژه صداوسیما با پخش تصاویری از به آتش کشیدن یک ساختمان و پرتاب سنگ به سوی پلیس و همچنین فریاد شادی معترضان برای آتش زدن موتورهای پلیس ضدشورش، این رویدادهای این روز را «هتک حرمت به عاشورا» می‌خوانند.
در این گزارش ها جوانان معترضی نشان داده می شوند که با گرفتن خودروی نیروی انتطامی کف می زنند و شادی می کنند. این در حالی است در هیچ یک از بخش‌های خبری صداوسیما تصویری از حمله نیروهای امنیتی و سرکوب معترضان نشان داده نشده است.
عکس‌ها و ویدیوهای زیادی از درگیری‌های روز یکشنبه وجود دارد که نشان می‌دهد پلیس ضدشورش با گاز اشک‌آور، باتوم و سنگ به مردم حمله می‌کند.
در روز عاشورا، مردم برای دفاع از خود در برابر حمله نیروهای امنیتی، به سنگربندی خیابان‌ها پرداختند و چند موتور و خودروی پلیس را آتش زدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه خود بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن افزون بر محکومیت آنچه «حرمت شکنی روز عاشورا» خوانده شد، خواهان برخورد با عاملان این حوادث شده‌اند.
همچنین سازمان‌های دولتی و پایگاه‌های بسیج ادارات از این رویدادها اعلام «انزجار» کرده و با صدور اعلامیه‌هایی «حركات ددمنشانه و مذبوحانه اغتشاشگران» را محکوم کرده‌اند.
تشکل‌های بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحكیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای در پی ناآرامی‌های روز عاشورا، سه روز عزای عمومی اعلام كردند.
جمعیت موتلفه اسلامی از تشکل‌های سیاسی محافظه‌کار هم در بیانیه‌ای، جنبش اعتراضی مردم را «جنبش مخملی سبز آمریكایی وانگلیسی» خوانده که قصد براندازی اسلام و نظام جمهوری اسلامی را دارد و با «عاشورای حسینی» مقابله می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر