کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

خاکسپاری خواهرزاده موسوی با تدابیر شدید امنیتی

صبح امروز چهارشنبه پیکر علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، با تدابیر شدید امنیتی و تنها با حضور خانواده او تشییع و در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
به گزارش سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی، صبح امروز چهارشنبه مسئولان امنیتی با خانواده موسوی تماس گرفتند و برای خاکسپاری پیکر علی موسوی در بهشت‌ زهرا، اجازه صادر کردند.
بنابر این گزارش حتی پیش از تشییع، زمان خاکسپاری نیز از سوی مسئولان امنیتی به خانواده علی موسوی اعلام شده است.
به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی با به کار گرفتن تدابیر شدید امنیتی و تشییع بی سر و صدای علی موسوی، تلاش کرده‌اند از تبدیل شدن مراسم خاکسپاری او به یک تظاهرات اعتراضی جلوگیری کنند.

منابع خبری نزدیک به رهبران مخالفان، یک روز پس از درگذشت علی موسوی اعلام کردند که پیکر او بی اطلاع خانواده‌اش ازبیمارستان به مکان دیگری برده شده، اما دادستان تهران اعلام کرد که پیکر او ربوده نشده و به پزشکی قانونی منتقل شده است.
علی حبیبی موسوی خامنه، 43 ساله، روز یکشنبه ششم دی در ناآرامی‌های روز عاشورا در تهران با گلوله در یکی از خیابان‌های نزدیک میدان انقلاب کشته شد.
معترضان روز یکشنبه پس از اطلاع از خبر کشته‌شدن علی موسوی و انتقال او به بیمارستان ابن‌سینا، بیرون این بیمارستان تجمع کردند و در شعارهای خود به میرحسین موسوی تسلیت گفتند.
پلیس ادعا می‌کند که علی موسوی در ناآرامی‌های روز عاشورا حضور نداشته و توسط سرنشینان یک خودرو با سلاح گرم ترور شده است.
روزنامه دولتی ایران در خبری به نقل از «یک منبع آگاه» ادعا کرده که خودرویی که علی موسوی از داخل آن هدف گلوله قرار گرفته، دزدی بوده است.
با این حال منابع خبری مخالف دولت به نقل از شاهدان عینی گزارش داده‌اند که در روز عاشورا یک خودرو که سرنشینان آن مجهز به سلاح کمری بودند، در نزدیکی خیابان شادمان (محل کشته‌شدن علی موسوی) با زیرگرفتن چند نفر از تظاهرکنندگان به سوی معترضان شلیک کردند.
در اطلاعیه‌ای که نیروی انتظامی از آمار کشته‌شدگان روز ششم دی ارائه کرده، اعلام شده که چند نفر از هشت کشته‌شده ناآرامی‌های روز عاشورا براثر تصادف جان باخته‌اند، اما درباره اقدام سرنشینان این خودرو که مردم را هدف گلوله قرار دادند، توضیحی ارائه نکرده است .
با این حال اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی درباره وجود فیلم زیر گرفتن مردم توسط ماشین پلیس گفته است: نباید حرف بی‌ربط زده شود. باید تصاویر و مدارک خود را ارائه کنید. این گونه نیست که سؤالی دروغ بپرسیم و سوءاستفاده کنیم.
احمدی‌مقدم با وجود انتشار ویدیوهای زیرگرفتن مردم توسط خودروی پلیس، چنین موضوعی را رد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر