کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

علیرضا بهشتی در دانشگاه بازداشت شد

پس از گذشت سه روز از ناآرامی‌های روز عاشورا در تهران، خبر بازداشت سیدعلیرضا حسینی بهشتی، مشاور میرحسین موسوی و سردبیر سایت کلمه، اعلام شد.
کلمه نزدیک‌ترین وب سایت خبری به میرحسین موسوی است که اخبار و مطالب مربوط به او و دیگر معترضان را منتشر می‌کند.
یکی از بستگان بهشتی به سایت پارلمان نیوز گفته است که وی روز دوشنبه درحالی که مشغول تدریس در دانشگاه تربیت مدرس بود، بازداشت شد اما از محل نگهداری وی هیچ اطلاعی در دست نیست.
پارلمان نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی فراکسیون خط امام مجلس، گزارش داد که بازداشت‌کنندگان ابتدا آقای بهشتی را به منزل شخصی خود منتقل کرده و بخشی از اسناد و مدارک، کامپیوتر شخصی و دست‌نوشته‌های وی را با خودشان بردند.
برخی سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان پیش‌تر خبر بازداشت مشاوران ارشد میرحسین موسوی ازجمله فرزند آیت‌الله بهشتی را گزارش داده بودند.
پیش از این علیرضا حسینی بهشتی، مشاور موسوی و عضو كميته پيگيرى امور زندانيان و کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ، روز 18 شهریور بازداشت و 23 شهریور با قرار وثیقه آزاد شد.
در زمان نخستین بازداشت، بهشتی اسامی 70 نفر از جان باختگان و 220 نفر از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را به کمیته ویژه مجلس ارائه داده بود.
دوره تازه بازداشت فعالان سیاسی و چهره‌های اصلاح‌طلب پس از ناآرامی‌های گسترده روز عاشورا در تهران و برخی شهرها آغاز شده است.
خبر بازداشت فروزنده، مسئول دفتر میرحسین موسوی و محمد باقریان و قربان بهزادیان‌نژاد، از مشاوران موسوی، مرتضی حاجی و حسن رسولی، مدیرعامل و قائم مقام بنیاد باران روز دوشنبه اعلام شد.
ریاست بنیاد باران را محمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین، برعهده دارد.
با توجه به این که بسیاری از بازداشت شدگان از نزدیکان میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی هستند، این احتمال می‌رود که حکومت ایران در نظر دارد به‌این‌ترتیب برای متوقف کردن اعتراض‌ها فشار وارد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر