کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

ضوابط جدید حضورخانم مجری ها در سیما

چند هفته است كه در زیرنویس مربوط به معرفی گویندگان و مجریان تلویزیون صرفا نام خانوادگی آنان درج می شود.

به گزارش پارسینه در راستای تحولات راهبردی در مدیریت صداوسیما در دوره دوم ریاست مهندس عزت الله ضرغامی درج نام كوچك گویندگان مجری زن در سیمای جمهوری اسلامی متوقف شد.

چند هفته است كه در زیرنویس مربوط به معرفی گویندگان و مجریان تلویزیون صرفا نام خانوادگی آنان درج می شود.

گفتنی است چندی پیش مهدی فرجی مدیرشبكه اول سیما درباره شایعه محدودیت اجرای زنان در برنامه‌های گفتگومحور و پوشش آنها گفته بود: همیشه بر پوشش مجریان تلویزیون در سازمان صدا و سیما تاكید شده، مجریان چهره و نماینده‌های رسمی سازمان صدا و سیما هستند. بنابراین باید با پوشش مطلوب در برنامه ظاهر شوند. آقای ضرغامی هم این نكته را به همه مدیران شبكه‌ها تاكید كردند.

این مدیر ارشد سیما تاكید كرده بود: البته این تاكید به این معنا نیست كه مجریان از رنگ‌های تیره استفاده كنند، بلكه باید پوشش مناسب و پسندیده نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. اجرای زنان هم در تلویزیون محدود نمی‌شود، اما بهتر است در مباحث كارشناسی مجریان خانم با مهمان‌های خانم گفتگو كنند و بالعكس. وقتی دو خانم در كنار هم باشند، مسلماً فضای بهتری ایجاد می‌شود.

مدیر شبكه اول خاطرنشان كرد: در فرهنگ ما پذیرفته نیست كه یك خانم مجری با آقایی كه به عنوان میهمان دعوت شده، بخندد. از این موضوع مسلماً انتقاد می‌شود. البته برخی مواقع جنس گفتگو به گونه‌ای است كه می‌توان از مجری خانم برای برنامه‌ای كه میهمانش آقا است، استفاده كرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر