کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

تذکر به چهار‌روزنامه به دلیل سانسور راهپیمایی روز جمعه

در پی سانسور راهپیمایی مردم سراسر کشور در حمایت از نظام اسلامی و محکومیت توهین به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بعضی از مطبوعات کشور، اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.
در اطلاعیه صادر شده از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است :
روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم ازجمله رسالت‌های مطبوعات است که مستند به بند الف ماده 2 قانون مطبوعات و تبصره این ماده، مطبوعات موظف به تحقق آن و تحکیم ارزش‌ها و وحدت ملی می‌باشند.
بدیهی است که استنکاف مطبوعات از انجام این رسالت مهم، موجب از دست رفتن فلسفه وجودی آن‌ها می‌شود.
راهپیمایی میلیون‌ها نفر از مردم مسلمان ایران در تهران و شهرستان‌ها پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از نظام اسلامی و محکومیت عملکرد فتنه‌گران و توهین‌کنندگان به ساحت رهبری انقلاب اسلامی، در تمام رسانه‌های ضدایرانی غرب مطلقا سانسور شد تا افکار عمومی جهان از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران بی‌اطلاع بمانند.
هم‌چنین سانسور کامل این حرکت عمومی ملت ایران در روزنامه‌های داخلی، «اندیشه نو»، «جهان اقتصاد» و نیز تحریف تصویری حرکت مردم در روزنامه‌های «اعتماد» و «مردم سالاری» در روز شنبه مورخ 28 آذر 88 موجب شد تا به این روزنامه‌ها از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تذکر داده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر