کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

پاسخ متکي به اظهارات همتای سعودی ومصری

واحد مرکزي خبر: وزير امور خارجه به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه وزير امور خارجه مصر برنامه هسته اي ايران را منشاء نگراني دانسته و رويکردهاي ايران را در تعأمل با کشورهاي غربي، تشنج زا اعلام کرده است پاسخ داد.

منوچهر متکي گفت: من بعيد مي دانم اينگونه اظهارات غير مستند بصورت واقعي از جانب مقامات مصري مطرح شده باشد چرا که به حقوق اعضاي متعهد انرژي اتمي آگاهي کافي داشته و در اجلاس اخير شوراي حکام به نوعي در احترام به حقوق اعضاي متعهد موضع واقع بينانه تري را نسبت به ديگران ثبت کرده اند.

وي افزود: چنانچه اينگونه اظهارات صحت داشته باشد ما توصيه مي کنيم که دوستان مصري قدري در طرح اظهارات خويش تأمل حقوقي کنند که اينگونه مواضع در خدمت منافع کشورهاي اسلامي و عربي نبوده و خوشايند دولتمردان صهيونيستي است که در همسايگي مصر و با زير پا گذاردن تمامي مقررات آژانس انرژي اتمي و با برخورداري از 200 کلاهک اتمي منبع نگراني و تهديد واقعي براي همه منطقه است.

وزير امور خارجه همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره اينکه سعود الفيصل در اظهاراتي گفته است نبايد به ايرانيان اجازه داد تا از سلاح اتمي برخوردار شوند گفت: ما مايل نيستيم به اينگونه اظهارات که با اغراض نامشخص مطرح مي شود خود را مشغول کنيم.

متکي افزود: ماهيت برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران با دهها سند محکم حقوقي و هزاران بار راستي آزمايي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي جهانيان اثبات شده است و بيان اظهارات غير حقوقي از اين و آن هرگز نمي تواند خدشه اي بر بنيان هاي محکم قانوني و حق طلبانه آن وارد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر