کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

وزیر اطلاعات:‌ سابقه جریان فتنه به کنفرانس برلین می‌رسد

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، شکل‌گیری و سابقه جریانی که از آن با عنوان «جریان فتنه» نام می‌برد را به چند سال پیش از جمله به جریان كنفرانس برلين و دانمارک مربوط دانسته است.
مصلحی روز سه‌شنبه در همایش استانداران سراسر کشور، «ايجاد تغيير در رفتار كارگزاران حكومتی و مردم، تغيير رژيم و فروپاشی نظام از دورن» را از اهداف اصلی جريان فتنه و سران استكبار برای مقابله با جمهوری اسلامی، عنوان کرد.
او همچنین ادعا کرد که 80 موسسه، بنياد، صندوق و نهاد بيگانه كه در اين جريان (جریان فتنه) فعال هستند، شناسايی شده‌اند.
وزیر اطلاعات گفته است که سران فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوری چهار محور اساسی شامل «فضا سازی تخريبی ، نظرسازی‌‌های هدفمند، طرح القاء تقلب در انتخابات و پرداختن به نافرمانی مدنی» را دنبال می‌‌كردند.
به گفته وی، «جریان فتنه هويت محور است در برابر اسلام كه هدف محور است و بنابراین هركس با هر هويت و مسلكی در اين جريان جمع شده‌اند.»
مصلحی بدون اشاره به نام موسسات و جزییات مربوط به آنها، منافقان، سلطنت‌طلبان، تروريست‌های مذهبی و قومی، بهاييان، همجنس‌بازان، گروه‌های فيمينيست، ملی‌گراها و ماركسيست‌ها را متهم کرده که در اين جريان به گفته او «جریان فتنه» مشاركت دارند.
او همچنین ادعا کرده که یکی از موسسات فعال در جریان فتنه، بودجه‌ای یک میلیارد و 700 میلیون دلاری برای این منظور پیش‌بینی کرده است.
مصلحی گفته که وزارت تحت مدیریت او بر جریان فتنه و رفت و آمد افراد به تعبیر او «عوامل فتنه» به کشورهای غربی به‌خصوص انگلیس، مسلط است و آنها را زیرنظر دارد.
بنا بر ادعای او، از دفتر يكی ازتيم‌های سران فتنه جزوه‌ای به دست آمده كه در آن دين و توجه به مسالئل دينی وجود ندارد و ادبيات اين جزوه دقيقا ادبيات «حزب توده» است .
وزیر اطلاعات چندی پیش نیز اعلام کرده بود که کشور دچار بحران نیست و درعین حال گفته بود که هم‌اکنون نظام جمهوری اسلامی با «جنگ نرم تمام عیار» رو به رو است که با «جنگ هشت ساله، فتنه بنی صدر، قیام مسلحانه منافقین، فتنه منتظری، اقدامات گروه‌های تجزیه طلب» هم قابل مقایسه نیست.
کنفرانس برلین و دانمارک
کنفرانس برلین که از آن با نام کنفرانس «ایران پس از انتخابات» نیز نام‌برده می‌شود، همایشی در سال 1379 با حضور طیف‌های مختلف فکری اصلاح‌طلبان داخل و فعالان سیاسی خارج از کشور بود که پس از انتخابات دوره ششم مجلس، از سوی حزب سبزهای آلمان در برلین برگزار شد.
در ویدئوی این کنفرانس که بخش‌هایی از آن از تلویزیون ایران نمایش داده شد، صحنه‌هایی از عریان شدن یک مرد، رقصیدن یک زن، فریادهای مرگ بر جمهوری اسلامی و سران آن و قسمت‌هایی از فیلم سخنرانی شرکت‌کنندگان آن نمایش داده می‌شود.
اکبر گنجی، علی افشاری، جمیله کدیور، حسن یوسفی‌اشکوری، مهرانگیز کار و حمیدرضا جلایی‌پور، از جمله فعالان سیاسی و حقوق‌بشر ایرانی بودند که در این همایش شرکت‌ کرده بودند.
کنفرانس دانمارک نیز در سال 2004 در مورد مساله حقوق بشر در ایران در محل پارلمان دانمارک برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر