کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

«موسوی باید به دوران آبرومندی خود برگردد»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعلام کرده است که میرحسین موسوی، منتقد و مخالف دولت، در شش ماه گذشته قسمت عمده‌ای از سرمایه گذشته خود را ازدست داده و باید به دوران نخست‌وزیری خود که «دوران آبرومندی وی» بوده، برگردد.
محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، خبرگزاری حامی دولت، با بیان این‌که «موسوی مرتکب اشتباه استراتژیک شده» گفته است: ما دیگر لفظ جنبش سبز را برای حامیان موسوی استفاده نمی‌کنیم و حامیان وی را تنها با فتنه سبز نام خواهیم برد.
این عضو موتلفه تاکید کرد که ازنظر او موسوی وارد بسیاری از خطوط قرمز نظام شده است و «حرکت وی در این مسیر خطرناک، نه تنها به ضرر خودش بلکه به ضرر نظام خواهد بود.»
حبیبی درمورد مطرح شدن طر‌ح‌های مختلف برای وحدت ملی نیز گفت:‌ما تنها به وحدت بین نیروهای وفادار به انقلاب حول محور ولایت‌فقیه می‌اندیشیم و اگر کسانی فکر می‌کنند که می‌توانند نیروهای وفادار به انقلاب را با نیروهای ضد انقلاب متحد کنند، در توهم هستند چون نیروهای وفادار به انقلاب با کسانی که بیرون از چارچوب نظام عمل می‌کنند، هیچ‌گاه وحدت نخواهند داشت.
پس از بروز ناآرامی‌های اعتراضی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، برخی از مقام‌ها و مراجع کشور ازجمله محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رقیب انتخاباتی احمدی‌نژاد، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه، وحدت ملی را راهکار برون رفت از وضعیت فعلی کشور دانسته‌اند.
حبیبی در شرایطی موسوی را مورد انتقاد شدید قرار داده که عضو برجسته شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره سخنان برخی اصولگرایان برای محاکمه و اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی هشدار داد و‌ آن را «دشمن تراشی افراطی» خواند.
حبیب‌الله عسگراولادی ماه گذشته در جمع هواداران موتلفه اسلامی با اشاره به موسوی و کروبی اعلام کرده بود: اگر می‌خواهیم این افراد را درون نظام نگه داریم، نباید آنها را لجن‌مال کنیم، این افراد حیثیت دارند.
وی پیش‌تر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آن‌ها را مفت به‌دست نیاورده‌ایم که آن‌ها را مفت از دست بدهیم.
گفتنی است تشکل اصولگرای حزب موتلفه اسلامی درعین حال که از عملکرد دولت نهم در پاسخ‌گویی به ابهامات ذخایر ارزی و درآمدهای نفتی انتقاد کرده بود، در انتخابات ریاست جمهوری دهم از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر