کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

فیروزکوه؛ 48 زلزله و پس‌لرزه در 24 ساعت

مديركل حوادث غيرمترقبه استان تهران گفت:از‌ روز گذشته 48 پس‌لرزه تا ظهر امروز فيروزكوه را لرزانده است.

محمدرضا محمودي اظهار داشت: از روز گذشته تا ساعت 1:10 دقيقه ظهر امروز حدود 48 پس‌لرزه در شهرستان فيروزكوه به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به اينكه بزرگترين آنها همان زلزله اولي بوده است كه در صبح به ثبت رسيده تصريح كرد: پس‌لرزه‌هاي بعدي با قدرت 3، 2 يا 5/2 ريشتر به ثبت رسيده است.

محمودي با بيان اينكه پس‌لرزه‌هاي به ثبت رسيده سير نزولي داشته‌اند تصريح كرد: در جلسه‌اي كه عصر امروز با حضور استاندار و معاون استاندار و تعدادي از اساتيد و مسئولان مؤسسه ژئوفيزيك، مركز تحقيقات مسكن و مؤسسه زلزله‌شناسي تشكيل شد، به اين نتيجه رسيديم پس‌لرزه‌هايي كه ثبت شده به دليل سير نزولي‌شان نگران‌كننده نيستند.

مديركل حوادث غيرمترقبه استان تهران اظهار داشت: با توجه به اينكه در اين جلسه ابعاد اين زلزله مورد بررسي قرار گرفت اساتيد حاضر در جلسه معتقد بودند كه با توجه به موقعيت فيروزكوه كه بر روي گسل قرار گرفته و 40 كيلومتر طول آن است پتانسيل خطر زلزله را دارد و حتي وقوع زلزله با قدرت 6/6 تا 2/7 ريشتر در اين منطقه هميشه وجود دارد.

محمودي با اشاره به اينكه شب گذشته مردم فيروزكوه با توجه به اقدامات امنيتي صورت گرفته در جاهاي ايمن غير از منازلشان پناه گرفته بودند، تصريح كرد: مديريت بحران استان و همچنين فرماندار منطقه مردم را در جاهاي امن پناه دادند و خوشبختانه در حال حاضر خطر رفع شده و مردم به منازلشان برگشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر