کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

انتقادات تند اصولگرایان از نامه محسن رضایی به رهبر ایران

انتشار نامه محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران با واکنش تند گروهی از اصولگرایان مواجه شده است.

روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس گفته است که "محورهایی از نامه محسن رضایی و بیانیه سیاسی موسوی با هم مشترک است که این امر نشان می دهد این گونه نامه ها و بیانیه ها از یک مرکز مشترک برنامه ریزی می شود."

آقای رضایی در نامه خود با اشاره به آخرین بیانیه میرحسین موسوی یکی از رهبران مخالفان دولت، این بیانیه را عقب نشینی آقای موسوی از "انکار دولت محمود احمدی نژاد" توصیف کرده و پیشنهادهای او درباره پاسخگویی دولت را "سازنده" عنوان دانسته بود.

آقای رضایی واکنش آقای موسوی را "دیر هنگام" ولی سر آغاز بالقوه یک "حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران " ارزیابی کرده و از آقای خامنه ای خواسته بود با "صدورپيامی و يا ارائه رهنمودهايی در يك سخنرانی، حركت جدیدی که برای وحدت در جامعه شروع شده" را تقویت کند.

اما این سخنان با مخالفت های جدی رو به رو شده است. برخی از حامیان دولت نظیر آقای حسینیان می گویند که بخش هایی از بیانیه آقای موسوی و نامه آقای رضایی نظیر "محور قرار دادن اقتصاد، عمل کردن مجلس و قوه قضائیه به وظایف قانونی" با هم مشترک است.

آقای حسینیان گفته است که "اگر نظام اسلامی با سران فتنه سازش کند، چه کسی باید پاسخ خون های ریخته شده و شهادت دهها بسیجی و مجروح شدن صدها تن از ماموران نیروی انتظامی و به آتش کشیدن اموال عمومی را بدهد."

در جریان اعتراضات بعد از انتخابات تعدادی از معترضان کشته شده اند اما برخی حامیان دولت می گویند که تعدادی از بسیجیان هم در جریان ناآرامی ها و اعتراضات بعد از انتخابات کشته شده اند.

همزمان با این سخنان، خبرگزاری دولتی ایران- ایرنا بیانیه ای به امضای چند تشکل اصولگرای دانشجویی منتشر کرده که در آن به تندی از نامه آقای رضایی انتقاد شده است.

بسیج دانشجویی، جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

در این بیانیه، از آقای رضایی به عنوان "پستچی" اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد شده و در آن آمده است که آقای رضایی "در حالی نسخه وحدت با سران فتنه را می پیچد که این آقایان و اعوان و انصارشان مدتهاست که از سوی ملت طرد شده اند و امروز مردم انتظار ندارند آنان را ببینند مگر در پیشت میز محاکمه."

در این بیانیه خطاب به آقای رضایی آمده که "برخی از این آقایان به جای نامه نگاری به فکر نوشتن وصیت نامه هایشان باشند."

در این بیانیه آقای رضایی به همراه موسوی و هاشمی رفسنجانی سه ضلع مثلثی توصیف شده اند که در زمان جنگ هشت ساله به عقیده این تشکل ها "جام زهر" را به آیت الله خمینی، بنیادگذار جمهوری اسلامی نوشاندند و نامه آقای رضایی به آیت الله خامنه ای "تکرار سناریوی جام زهر هاشمی، موسوی و رضایی است."

نامه آقای رضایی بعد از آخرین بیانیه میرحسین موسوی منتشر شد و برخی آن را واکنشی به این بیانیه توصیف کردند اما آقای رضایی می گوید که "این نامه را از قبل آماده کرده بودم و وقتی بیانیه آقای موسوی منتشر شد بخش هایی مربوط به آن را به نامه ام اضافه کردم."

آقای موسوی در آخرین بیانیه خود، ضمن انتقاد از نحوه برخورد با تظاهرات مردم در روز عاشورا و ابراز نگرانی نسبت به شرایط کنونی کشور، راه حل هایی برای خروج از بحران سیاسی در جمهوری اسلامی مطرح کرد.

این بیانیه با واکنشهای متفاوتی رو به رو شد. حامیان دولت همانند گذشته با این بیانیه مخالفت کرده ولی برخی اصولگرایان میانه رو از آن استقبال کردند.

عماد افروغ نماینده سابق مجلس، با استقبال از راه حل های آقای موسوی گفته است: "طرح موسوی را باید به فال نیک گرفت."

آقای افروغ با اشاره به بخشهایی از این بیانیه گفت که "به طور حتم راه حل اساسی را باید در حل مدبرانه و منصفانه مسائل و با صبر و حوصله جستجو کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر