کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

روح‌الله حسینیان استعفایش را پس گرفت


روح‌الله حسینیان پس از وعده به حامیان احمدی‌نژاد برای اعلام انصراف از استعفایش صبح دیروز به دیدار مقام معظم رهبری رفت. اعضای فراکسیون انقلاب خبر دادند حسینیان با هدف دفاع از جایگاه خود و هم‌فکرانش در مجلس و دولت در دیدار با مقام معظم رهبری خبر انصرافش از استعفا در مجلس هشتم را به ایشان اعلام خواهد کرد. رفع سوءتفاهماتی درباره انتقاد حسینیان از نصب قاضی عسگر به عنوان جانشین محمدی ری‌شهری نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، بیان دغدغه‌های هم طیفی‌هایش درباره شرایط سیاسی اخیر کشور، انتقاد به نحوه اداره مجلس و ایراد انتقادها به ریاست لاریجانی به مجلس و گلایه از سبک اظهارنظرهای اسفندیار رحیم‌مشایی از جمله محورهای گفت وگوی حسینیان با مقام معظم رهبری خواهد بود.
رایزنی‌های حامیان احمدی‌نژاد و پشیمانی حسینیان از استعفا
بالاخره رایزنی‌های شبانه‌روزی حامیان احمدی‌نژاد در مجلس با دبیر فراکسیون متبوع‌شان- انقلاب- شب گذشته به ثمر نشست و حسینیان از تصمیمش برای کناره‌گیری از نمایندگی مجلس کوتاه آمد و پذیرفت استعفانامه‌اش را که رسماً به هیات رییسه ارائه کرده بود، پس بگیرد. وی پس از تعطیلات هفتگی مجلس در حالی به غیبت سه روزه‌اش پایان می‌دهد که سه‌شنبه پیش روز پرتماس و میهمانی برای حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود چراکه جمعی از دوستان او با حضور در دفتر کارش و جمعی دیگر در منزل به ملاقات او رفتند تا شاید وساطت آن‌ها مثمرثمر واقع شود و حسینیان از تصمیمش برای خروج از بهارستان کوتاه بیاید.
نزدیکان حسینیان در کابینه محمود احمدی‌نژاد، اعضای فراکسیون انقلاب، غلامعلی حدادعادل، حسین فدایی، محمدحسن ابوترابی‌فرد و حتی محمدرضا باهنر چهره‌های شاخص اصولگرای مجلس بودند که حضور و بعضاً طی تماس تلفنی خواستار تجدیدنظر حسینیان برای استعفا از نمایندگی مجلس هشتم شدند. هرچند وساطت افراد مذکور در مردد کردن حسینیان نقش داشته است اما به گفته سیدمحمدجواد ابطحی رایزنی‌های دولت و حامیان احمدی‌نژاد با حسینیان اصلی‌ترین عامل صرف‌نظر وی از تصمیم‌اش بوده است. چنان‌چه حسینیان و هم‌فکرانش در نهایت بر آن شدند در دیدار صبح دیروزشان با رهبر معظم انقلاب به بیان دغدغه‌های این طیف بپردازند. در همین ارتباط ابطحی گفت؛ طی هفته جاری و پس از رسانه‌یی شدن درخواست حسینیان برای استعفا از نمایندگی در مجلس هشتم ما با وی مدام در تماس بودیم و تلاش کردیم از این تصمیم‌اش منصرف شود.
وی افزود: در این بین بسیاری از چهره‌های اصولگرای مجلس و بعضاً افرادی که مواضع سیاسی مخالف وی دارند با او تلفنی و حتی حضوری گفت وگو کردند اما استدلال اعضای فراکسیون انقلاب مبنی بر اهمیت حضور وی در مجلس باعث شد حسینیان راضی به بازگشت به مجلس شود.
نماینده خمینی شهر ادامه داد؛ پس از تاکید بر نقش و جایگاه وی در مجلس به عنوان حامی شاخص احمدی‌نژاد بود که وی قبول کرد به مجلس برگردد و به همین دلیل هم دیروز راهی بیت رهبر انقلاب شد تا با ایشان دیدار کند. وی گفت: حسینیان در دیدار اخیرش با رهبر معظم انقلاب هم درباره سوءتفاهمات ایجادشده صحبت خواهد کرد.
در همین راستا ولی اسماعیلی دیگر عضو فراکسیون انقلاب با تاکید بر این‌که حامیان احمدی‌نژاد در مجلس در همه مواضع مطرح شده از سوی حسینیان با او هم نظرند، گفت: ابراز هم‌دردی ما با دغدغه‌های دبیر فراکسیون انقلاب اصلی‌ترین عامل برای قانع شدن حسینیان از بازپس گرفتن استعفانامه‌اش است.
وی با بیان این‌که حسینیان قول داده در جلسه آینده مجلس که چهارم بهمن تشکیل می‌شود به مجلس بیاید، افزود؛ وی دیروز در دیدارش با رهبر معظم انقلاب شخصاً این خبر را به ایشان اطلاع داد.اسماعیلی تاکید کرد؛ ما از حسینیان خواستیم در دیدارش با رهبر معظم انقلاب دغدغه فراکسیون انقلاب را درباره شرایط فعلی و فضای سیاسی اخیر کشور به ایشان انتقال دهد.
وی افزود: حسینیان در دفاع از جایگاه دولت در مقابل مخالفان آن در مجلس نقش تاثیرگذاری دارد که هیچ‌کس نمی‌تواند همانند او در این زمینه نقش‌آفرینی کند لذا همین امر به مهم‌ترین عامل برای بازگشت وی به مجلس تبدیل شد.هر چند اعلام انصراف روح‌الله حسینیان دیروز از سوی اعضای هیات رییسه مجلس اعلام نشد و به جز حامیان احمدی‌نژاد کسی از پشیمانی حسینیان برای خروج از مجلس رسماً اظهارنظر نکرد اما عدم اعلام وصول استعفانامه وی از سوی هیات رییسه برای دومین روز پیاپی خود گواه بررسی نشدن استعفانامه دبیر فراکسیون انقلاب است.

۱ نظر: