کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

غول پيکر ترين مار جهان

زيست شناسان ماري از خانواده مارهاي بوآ را به عنوان غول پيکرترين مار جهان شناختند زيرا اين مار غير سمي اما مرگبار 227 کيلوگرم وزن داشته و مي تواند يک پلنگ را يک باره ببلعد.

به گزارش مهر، يکي از اعضاي خانواده بوآ ، آناکونداي سبز آمريکاي جنوبي، صدهاي کيلوگرم وزن داشته و به عنوان غول پيکرترين مار در جهان شناخته شده است. مار پيتون شايد طولي بيشتر از آناکونداي سبز داشته باشد اما قطر زياد بدن آناکوندا وزن اين مار را دو برابر وزن مارهاي پيتون ساخته است.

آناکونداي سبز مي تواند تا طول 8.8متري و وزن 227 کيلوگرمي رشد کند و شعاع بدن اين جاندار،گاه به30 سانتيمتر نيز مي رسد. آناکونداهاي ماده معمولا بزرگتر از نرها هستند و ديگر انواع اين گونه از مارها معمولا به رنگ هاي زرد با لکه هاي تيره ديده مي شوند. به گفته محققان اين مار در جنگل هاي گرمسيري آمازون و در محيط هاي مرطوب مانند مردابها زندگي مي کند.

ابعاد عظيم بدن اين مارها به واسطه تغذيه از خوک ها، آهوها، پرنده ها، لاک پشت ها، جوندگان، سوسمارها و حتي پلنگ ها رشد کرده و بزرگتر مي شود. اين مار غير سمي است اما با کمک گرفتن از ماهيچه هاي قدرتمندي که در بدن دارد شکار را خفه کرده و کل بدن شکار را يکجا مي بلعد و پس از آن براي هفته ها و گاه ماه ها بدون غذا به زندگي خود ادامه مي دهند.

آناکونداهاي ماده در هر بار تخم گذاري ، ده ها آناکونداي ديگر به وجود آورده که طول هر يک از اين مارهاي نوزاد 60 سانتيمتر است. آناکوندا از بدو تولد قدرت شنا و شکار کردن دارد و طول عمر اين جاندار در حدود 10 سال تخمين زده شده است.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر