کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

قهرمان ماراتن روباتيک معرفي شد

برنده اولين دوي ماراتن روباتيک روباتي به اندازه يک عروسک کوچک به نام Robovie-PC است که به عنوان اولين قهرمان ماراتن روباتيک جهان انتخاب شده است.

به گزارش مهر، اين روبات با اختلاف يک ثانيه توانست رقيب خود را در اين ماراتن که اتمام آن دو روز به طول انجاميد، شکست داده و به عنوان قهرمان جهان انتخاب شود.


در اين رقابت دوي ماراتن که اولين ماراتن روباتيک جهان به شمار مي رود، پنج روبات دو پا، پس از انجام نرمش هاي زانو و دست تکان دادن براي تماشاگران، دويدن در مسيري 100 متري را در فضايي سرپوشيده در اوساکاي ژاپن آغاز کردند. مسافتي که در کل اين ماراتن بايد طي مي شد 42 کيلومتر بود.


يکي از روباتها پس از اتمام دور اول از دور مسابقه کنار کشيد اما ديگر روبات ها شبانه روزي به دويدن خود ادامه دادند و هر بار که به زمين مي خوردند دوباره از جا برخاسته و به دويدن ادامه مي دادند.


در نهايت روبات Robovie-PC با اختلاف يک ثانيه برنده اين رقابت شد. اين روبات 40 سانتيمتر طول داشته و وزن آن 2.4 کيلوگرم است. برنده شدن اين روبات مديون نقص فني است که به صورت ناگهاني در روبات رقيب به وجود آمد.


سرعت متوسط روبات ها در اين رقابت ماراتن 0.77 کيلومتر بر ساعت بوده و روبات Robovie-PC پس از 54 ساعت و 57 دقيقه و 50 ثانيه دويدن با چنين سرعتي توانست خود را به خط پايان برساند.


در طول مسابقه به روبات ها اجازه داده شده بود تا باتري هاي خود را تعويض کرده و به تعمير موتورهاي هدايت کننده اي که کنترل روباتها را به عهده داشتند، بپردازند.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر