کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

وضعیت نگران کننده خانواده مهرداد کریم پور، از جانباختگان حوادث بعد از انتخابات













جرس: به گزارش منابع خبر موثق، با گذشت حدود یک سال از شهادت مهرداد کریم پور، از بازداشت شدگان عاشورای ٨٨ (هفتم مرحوم آیت الله منتظری در قم)، که بعد از بازداشت، در حال انتقال به دادگاه انقلاب تهران، طی تصادف خودروی ماموران امنیتی با یک کامیون، همراه با یک زندانی سیاسی دیگر به شهادت می رسد، خانواده وی در وضعیت بسیار بد و نگران کننده ای به سر می برند.




به گزارش منابع خبری جرس، سال گذشته در جریان سرکوب حامیان جنبش سبز در جریان حوادث بعد از انتخابات -که حوادث عاشورا (ششم دی ماه) نیز بدلیل تقارن با هفتمین روز درگذشت مرحوم منتظری از بحرانی ترین روزها بود- ماموران امنیتی و حکومتی، دست به کشتار و بازداشت گروه زیادی از مردم کردند، که شهید مهرداد کریمپور و داوود عیوضی نیز بازداشت شدگان شدگان بودند.




همان زمان وبلاگ یکی از حامیان جنبش و گروهی از افراد آگاه اعلام کردند که "یک دستگاه اتومبیل حامل زندانیان بعد از انتخابات در هنگام انتقال از زندان قم به دادگاه انقلاب تهران، با یک کامیون برخورد کرده که موجب کشته شدن مهرداد کریمپور و یک زندانی سیاسی دیگر بنام داود عیوزی و یک مامور شده است، همچنین یک سرباز در کما رفته و در یکی از بیمارستانهای قم بستری شده است. "




به گزارش وبلاگ پژواک خاموش، کریمپور به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بواسطه شرکت در هفتمین روز رحلت آیت الله منتظری و نصب تصاویر مرجع عالیقدر در بیمارستانی که کار می کرد دستگیر شده بود.




گزارش منابع خبری جرس همچنین افزود "مهرداد کریم پور و داود عیوضی هر دو در روز عاشورا و در هنگام شرکت و همکاری در مراسم هفتم آیت الله منتظری دستگیر و تا مدتهای زیادی خانواده هایشان از محل بازداشت عزیزانشان با خبر نبودند.همچنین آندو از مقلدان منتظری بودند. داود عیوضی کمتر از بیست سال سن داشته و بگفته خانواده وی تا پیش از دستگیری تدارک ازدواج وی فراهم شده بود و مهرداد کریم پور ٣٨ ساله و دارای دو فرزند دختر و کارمند بیمارستان الزهرای قم بوده است."




همچنین آمده بود "بعد از مدتها بازداشتِ این دو، روز جمعه ٢١ اسفند ٨٨، پیکرهای این دو زندانی سیاسی از درب منازل آن دو مرحوم - بدون تبلیغات و خبررسانی قبلی - با حضور اقوام، آشنایان و دوستان آنان برگزار و بسمت بهشت معصومه قم تشییع شد.

بگفته خانواده کشته شدگان ماموران از هرگونه عکسبرداری و فیلمبرداری از اجساد در سردخانه و مراسم تشییع توسط خانواده ها و افراد دیگر ممانعت بعمل آوردند اما بگفته شاهدان عینی کسی که گفته می شد مامور بوده است از همه کسانی که در مقابل خانه مهرداد کریمپور برای شرکت در مراسم تشییع تجمع کرده بودند فیلمبرداری و عکسبرداری کرده است. مراسم ختم قرآن و مراسم عزاداری برای مرحوم کریمپور در مسجد امام حسین واقع در شهرک امام حسن با حضور مردم و فعالین سیاسی شهر برگزار شد، اما بر اساس گفته خانواده مرحوم عیوضی از برگزاری مراسم برای فرزندشان در مسجد جلوگیری شد، لذا مراسم را در یک زیر زمین خانه و با مشکل کمبود جا برگزار کردند."




گفتنی است منابع خبری اخیرا اعلام کرده اند که همسر و دو دخترشهیدکریم پور، باسختی و تنهایی و یتیمی دست و پنجه نرم می کنند و کسی جویای حال آنها نیست... "

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر