کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

تاکید خطیبان نماز جمعه بر برخورد شدید با رهبران و حامیان جنبش













 


جرس: در حالیکه رهبر جمهوری اسلامی طی روزهای اخیر پیرامون خیزش حامیان جنبش سبز در ٢۵ بهمن و اول اسفند سکوت اختیار کرده، نمایندگان وی بعنوان خطیبان نماز جمعه ششم اسفند ماه ٨٩، خواستار برخورد شدید با جنبش سبز و رهبران آن شده و همزمان از عزم خود برای "کور کردن چشم فتنه" خبر دادند.


 

خطیبان نماز جمعه امروز تهران و شهرهای مختلف، همچنین مجددا قیام های ضد استبدادی و آزادیخواهانۀ مردم منطقه را "ناشی از انقلاب اسلامی ایران" ذکر کرده و ضمن حمله به تجمعات و تظاهرات حامیان جنبش سبز در حمایت از آن قیام ها، آنان را گروهی "فتنه گر کم تعداد" و در راستای "اهداف آمریکا و اسراییل" خواندند.


 

خطیبان نماز جمعه در خطبه های خود ضمن اتمام حجت با دستگاه قضایی برای برخورد با رهبران جنبش، همچنین ادعا کردند که این افراد حتی لایق یك گلوله سربی نیستند و مردم با حضور گسترده خود آنها را محاكمه و زیر پای خود له كرده اند."


 

تهران، امامی کاشانی: هركس در مقابل انقلاب اسلامی بایستد از بین می رود


محمد امامی كاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، گفت "اما گفته بود هركدام از ما در مقابل انقلاب بایستد، از بین می رود و امروز و بعد از فتنه سال گذشته و فتنه ٢۵ بهمن معنی «ما» را می فهمم. "


 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود، بدون اشاره به جو پادگانی و سرکوب اخیر، گفت: این آقایان دعوت كرده بودند كه مردم در ٢۵ بهمن به خیابان ها بیایند و گروه اندكی آمدند و این در حالی بود كه ملت ایران ٢٢ بهمن آنچنان در سراسر كشور در صحنه حضور یافتند و حماسه آفریدند كه دنیا عبرت گرفت.


 

وی خطاب به "دسته ای از جوانان كه در ٢۵ بهمن به خیابان ها آمدند" نیز توصیه كرد كه "زیر پرچمی قرار گیرند كه امروز بر دوش حضرت آیت الله خامنه ای است و دیروز بر دوش حضرت امام خمینی قرار داشت. " وی مدعی شد پرچم مقابل بر دوش كارتر؛ ریگان؛ بوش پدر؛ بوش پسر و امروز هم بر دوش اوباما است.




امامی كاشانی افزود: بیشتر مردم این را درك كرده اند اما این شمار اندك از جوانان و نوجوانان هم نباید فریب بخورند و بیایند زیر پرچم اسلام كه بر دوش حضرت آیت الله خامنه ای است و وظیفه خود را درك و عمل كنند؛ امروز ؛ روز تردید نیست.


 

خطیب نماز جمعه تهران با ادعای اینكه "ولایت همان خط مستقیم است"؛ اظهار عقیده کرد "هرگاه سیاست در دین قرار گرفت؛ سیاست اصیل و درست است؛ نباید اخلاق و دین در سیاست قرار گیرد زیرا در این صورت اخلاق و دین سكولار و بی محتوا می شود و تنها ظاهری از آنها باقی می ماند. "




امام جمعه موقت تهران بدون رویکرد به عمکرد غیر اخلاقی و غیر حرفه ای رسانه های حکومتی و امنیتی در انعکاس حقایق، به "اخلاق رسانه ای" اشاره كرد و با توصیه به ایجاد تشكیلاتی در زمینه اخلاق رسانه ای گفت رسانه ها باید دنیا و كشور ما را ببینند ؛ نه مصالح اندك خود را و آنها باید حق را تبیین كنند و رسانه‌های علاقمند به انقلاب باید تشكیلاتی ایجاد و اخلاقی را مطرح كنند كه در آن فقه و فكر وجود داشته باشد تا حلال و حرام رعایت شود.


 

امامی كاشانی گفت: دولت ؛ مجلس ؛ قوه قضائیه و شورای نگهبان كار خود را می كنند؛ حال اگر كسی به عملكرد این دستگاه ها اعتراض دارد ؛ نباید اسلام و خط مستقیم را مورد حمله قراردهد.


 

اصفهان، رهبر: سران فتنه حتی لایق یك گلوله سربی نیستند

محمد تقی رهبر' در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت "با قیامهای همگانی ملتهای منطقه، فاتحه ابرقدرتها خوانده شده است.


 

وی با بیان اینكه ابرقدرتها از اسلام انقلابی می ترسند، به راهبران جنبش سبز حمله و اهانت کرده و گفت "در ایران دو فرد فاسد با همدستی آمریكا، رژیم صهیونیستی، منافقین و مزدوران آنها با صدور اطلاعیه ای درصدد به خیابان كشاندن حدود چند صد نفر اراذل و اوباش بودند تا بگویند كه اگر در تونس و مصر حركتی درجریان دارد، در ایران هم اینگونه است. "


 

نماینده اصفهان در مجلس افزود: مجلس در فتنه ننگین ٢۵بهمن كه این جنایتكاران آن را حركتی ضد ملی و اسلامی كردند، بیشترین حضور را نشان داد و خواستار محاكمه سران فتنه و مجرمین سیاسی شد.




وی گفت: دستگاه قضایی نیز تاكنون پیگیر این موضوع بوده و قصوری نكرده و هم اكنون نیز به دنبال محاكمه این افراد است.  وی اظهارداشت: این افراد حتی لایق یك گلوله سربی نیستند و مردم با حضور گسترده خود آنها را محاكمه و زیر پای خود له كردند.




شیراز، ایمانی: روحانیت چشم فته را کور کند

نماینده رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: این وظیفه روحانیت است كه با افزایش بصیرت در مردم و آگاه سازی جامعه در مقابل فتنه گران بایستد و چشم فتنه را كور كند.


 

اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: روحانیت باید مردم را فتنه شناس بار بیاورد . در جریان فتنه نیز مردم انتظار دارند كه روحانیت به جامعه بصیرت بدهد.




وی ادامه داد : همانطور كه از ابتدای انقلاب روحانیت در خط اول دفاع از انقلاب بوده و بیشترین شهید را به نسبت جمعیت تقدیم كرده است اكنون و در جریان فتنه نیز باید روحانیت به صحنه بیاید وهمانطور كه در حوزه های بزرگ علمیه علما و روحانیون اعتراض خود را به فتنه و فتنه گران اعلام كردند این امر تداوم داشته باشد تا كسی نتواند در انقلاب فتنه انگیزی كند.


 

نماینده فارس در مجلس خبرگان مدعی شد: كسانی كه فتنه روز ٢۵ بهمن را به راه انداختند برای كمك به انگلیس و آمریكا به صحنه آمدند آنها می خواستند نظام را از بالندگی و رشد بیندازند آنها می خواستند این حرف امریكا و اسراییل را بزنند كه نظامی كه مردم آن در كف خیابانها هستند و گرفتار مشكل است چگونه می تواند دستاوردهایش را صادر كند.


 

رشت، عربانی: وضعیت حجاب دردناک است

یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: با به پایان رسیدن فرعونیت آمریكا و قدرت های منطقه، هر روز شاهد به زیر كشیده شدن طاغوت های منطقه یكی پس از دیگری هستیم.




وی در ادامه به مشكل بدحجابی در جامعه و دانشگاه ها اشاره كرد و اظهارداشت: مسوولان دست اندركار به فكر حل این مسئله مهم در دانشگاهها باشید چرا كه در این زمینه كمتر توجه شده است.




خطیب جمعه رشت خاطرنشان كرد: وضع فعلی بدحجابی در خیابان ها در شان یك جامعه اسلامی نیست و متاسفانه این روند در جامعه رو به گسترش بوده و دل خانواده های شهدا و مومنین را به درد می آورد. كشور ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است و باید حجاب در آن رعایت شود و هر جای جهان سخنی از اسلام به میان می آید، كشور ایران به عنوان الگو مطرح است.




وی با تاكید بر اینكه باید همه پشتیبان و در خط ولایت فقیه باشند، ادعا کرد: ولایت فقیه پدیده جدیدی نیست و از زمان غیبت كبری مطرح بوده و علما نیز در زمان غیبت اجازه نمی دهند در دین بدعت ایجاد شود.


 

مشهد، علم الهدی: امروز مسلمانان جهان بپا خاسته اند

احمد علم الهدی نیز امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت "امروز مسلمانان جهان علیه دولت ها و حاكمان وابسته به استكبار در كشورهایشان به پاخاسته و بیدار شده اند. "


 

نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت : اگرچه به ظاهر در عربستان سعودی، امارات عربی متحده و سایر كشورهای حوزه خلیج فارس كه تحت حاكمیت حاكمان شیطانی وابسته به استكبار زندگی می كنند از درگیری، شهادت و راهپیمایی بر خلاف بحرین و برخی دیگر كشورهای عربی خبری نیست اما این بدان معنا نیست كه همه چیز خوب است بلكه به این دلیل است كه مردم این كشورها زندگی تحت ظلم را پذیرفته اند.


 

علم الهدی افزود: بر خلاف مردم تحت ستم كشورهای مذكور، مردم برخی دیگر از كشورهای عربی مانند بحرین با نثار خون و جان خویش درمقابل طاغوت و ظلم ایستاده اند و خواستار بر اندازی حاكمان ظالم كشورشان و خارج شدن از زیر بار ظلم و ستم هستند.


 

تبریز، مجتهد شبستری: بزودی دست آمریکا از مطقه قطع می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با بیداری و خیزش ملت های مسلمان به زودی دست آمریكا از امكانات و منابع منطقه شمال افزیقا و خاورمیانه قطع می شود.


 

محسن مجتهد شبستری در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: تحولات منطقه منافع آمریكا را كه به واسطه حكام دست نشانده ایجاد شده بود به خطر انداخته و مقامات این كشور را به شدت عصبانی كرده است.




وی اظهار داشت: مصر، بحرین و لیبی مناطق حساس و مهمی برای جهان اسلام و نیز از طرفی پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مناسبی برای آمریكا هستند و به همین دلیل آمریكا از تحولات این كشورها و احتمال نابودی حكومت های دست نشانده خود در آنها نگران است.




وی در ادامه سحنانش اهمیت ارائه آموزش های دینی در مدارس را یاد آور شد و افزود: روحانیت باید بیش از پیش درحوزه آموزش و پرورش نقش آفرینی كنند و همزمان باید از تمركز گرایی در شهر قم پرهیز كرده و در مناطقی از كشور كه با كمبود روحانی مواجه هستند خدمت رسانی كنند تا عموم مردم بتوانند از دانسته های آنها استفاده كنند.




 


 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر