کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

بیانیه جبهه مشارکت در محکومیت زندان خانگی غیرقانونی رهبران جنبش سبز








جرس: جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه به حصر ناجوانمردانه میرحسین موسوی و مهدی کروبی شدیدا اعتراض کرد و مسئولیت همه عواقب این اقدام را متوجه مسئولین اصلی کشور دانست و از حق مردم در ابرازنگرانی از این اقدام و پی گیری رفع حصر و زندان این عزیزان حمایت کرد.







 




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز متن این بیانیه به شرح زیر است:



 

بسم الله الرحمن الرحیم

حصر ناجوانمردانه و غیر قانونی رهبران سربلند جنبش سبز، مهندس میرحسین موسوی و حجه الاسلام و المسلمین کروبی، کوششی دیگر بر سرپوش گذاشتن برعمق بحرانیست که کودتاگران را احاطه کرده و در خود فرو برده است. آنها با این اقدامات گمان می کنند می توانند جنبش سبز ملت ایران در نفی استبداد و بی قانونی را سرکوب کنند. ملت سربلند ایران که در طول دو سال گذشته اراده مصمم خود را در تغییر مناسبات ظالمانه و استقرار حاکمیت مردمسالارانه واقعی نشان داده اند اینک به حق نگران سلامت رهبران عزیز خود هستند و در صورتی که پاسخ مناسبی به این نگرانی و در جهت رفع آن نبینند حق خود میدانند تا بهرنحو حمایت خود را از رهبران خود، آقایان موسوی و کروبی ابراز دارند وانزجار خود را از رفتار غیر قانونی قوه قضائیه و نهادهای امنیتی وانتظامی عامل اعلام دارند.





در حالی که مردم عزیز همواره کوشیده اند در کمال آرامش و با روشهای مدنی و مسالمت آمیزخواسته های مشروع و قانونی خود را بیان دارند پاسخی جز سرکوب و خشونت نگرفته اند. این بدان معناست که کودتاگران اقتدارگرا تداوم حاکمیت غیر قانونی خود را جز با رادیکال و تند کردن فضای کشور ممکن نمی دانند ، و به همین دلیل مسئولیت رخداد هرگونه حادثه ناگواری خواسته یا ناخواسته بر گردن آنهاست و درکارنامه آنها ثبت می شود.





جبهه مشارکت ایران اسلامی با محکوم کردن حصر و زندان خانگی غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی وابراز نگرانی شدید از سلامت آنها و همسران مکرمه شان، مسئولیت همه عواقب این اقدام را متوجه مسئولین اصلی کشور می داند و از حق مردم در ابرازنگرانی از این اقدام  و پی گیری رفع حصر و زندان این عزیزان حمایت می کند.





جبهه مشارکت ایران اسلامی

6/12/89


 


 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر