کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

بنی صدر:  هر ایرانی و غیر ایرانی باید از حقوق موسوی و کروبی با تمام توان دفاع کند














جرس: اولین رئیس جمهور ایران طی مصاحبه ای پیرامون حصر رهبران جنبش سبز و نوع واکنش های مردم در قبال این مسئله خاطرنشان کرد "دفاع از حقوق انسان ایجاب می کند هر ایرانی و غیر ایرانی از حقوق آقایان موسوی و کروبی با تمام توان دفاع کند."



 

ابوالحسن بنی صدر در بخشی از مصاحبه ای که شامگاه جمعه ششم اسفند ماه با رادیو عصرجدید داشت، در پاسخ به این پرسش که "آیا فکر می کنید رهبران جنبش سبز با مردم ایران همراهی بکنند یا خیر؟" گفت:  اول اینکه آنچه که الان باید ازش حرف زد وضعیتی است که حکومت، آقایان موسوی و کروبی را در آن قرار داده است. دفاع از حقوق انسان ایجاب می کند هر ایرانی و غیر ایرانی از حقوق این دو با تمام توان دفاع کند و اینها حق دارند آزاد باشند، حق دارند موضع داشته باشند و حق دارند این موضع را اظهار کنند.


 

دوم اینکه این استقامت ارزش است هرکسی این کار را بکند.


 

سوم اینکه وقتی جنبش مردم بتواند قدرتهای خارجی را مجبور کند که سیاستشان را تغییر بدهند(بطور مثال در لیبی)، این توانایی را هم دارد که همه هموطنان خود را چه رهبران جنبش سبز و غیرآنها را ناگزیر کند با آن جنبش همراه شوند.


 

چهارم نیز اینکه گمان من این نیست که رهبران جنبش چنان به گذشته چسبیده اند که هیچ تغییری را نتوانند بپذیرند، حق هر انسان است که تغییر کند و حق هر انسان است که آزاد بشود، شما جنبش کنید خواهید دید که همه با شما همسو می شوند.



 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر