کانون ایرانیان

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

آلترناتیو برای وضع موجود نداریم، اصلاحات چاره کار است




هاشمی رفسنجانی:






1389/11/21










اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان گفت مردم ایران خواستار براندازی جمهوری اسلامی نیستند و با اصلاحات می‌توان بسیاری از انحراف‌ها را برطرف کرد.



آقای هاشمی در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی به «قشر ناراضی» مردم توصیه کرده است در «صحنه 22 بهمن» حاضر شوند: «انقلاب مال آنها هم هست. همه بيايند. حتي آنهايي هم كه در انقلاب نبودند، سهمي هم نداشتند بيايند. اين كشور مال آنها هم هست.»


وی گفت: «ما به عنوان مسلمان آمده‌ايم و انقلاب كرده‌ايم. اين اسلام را بايد حفظ كنيم، البته نه اسلامي كه متحجرين معرفي مي‌كنند. ثانيا اراده مردم ركن بوده، هنوز هم ركن است، هميشه هم ركن خواهد بود، در تحقق جامعه اسلامي، اين هم بايد اصل گرفته شود. يك حقوقي مردم دارند كه در قانون اساسي ذكر شده. در شرايط حاضر قانون اساسي را كافي مي‌دانم براي اداره همين وضع يعني هم حفظ اسلام و هم حفظ مردم و هم حفظ مصالح جامعه. ممكن است بعد از ده، پانزده سال قانون اساسي يك چيزهايي از آن جابجا شود. من فكر مي‌كنم اگر اينها را مراعات كنيم خيالمان مي‌تواند راحت بشود.»



هاشمی افزود: «خيلي چيزها را نمي‌توانيم بگوييم اسلامي است. از لحاظ مردم هم بالاخره بخشي از مردم ناراضي هستند. (اما) نظرم این است که اكثریت قاطع مردم طرفدار براندازی در ایران نیستند.» 



وی در عین حال هشدار داد که: «اگر بنا بر دروغ گفتن، آمار دروغ دادن، وعده دروغ دادن، خلف وعده كردن، تهمت زدن، ضایع كردن حقوق مردم، عدم احترام به آزادی مردم و امثال اینها باشد، اینها همه ضداسلامی است.»


او مخالفان را کسانی دانست که به وضعیت آزادی بیان، احزاب و نحوه برگزاری انتخابات انتقاد دارند. ولی از آنها خواست در روز 22 بهمن همه حاضر شوند: «ما الان آلترناتيوي براي وضع موجود نداريم. همين را بايد حفظ بكنيم. با اصلاحات. با ترميم‌هايي كه لازم است انجام بدهيم. اين طرف هم بعدها اين را به رخ آنها نكشند كه براي ما (به تظاهرات) آمدند.»



منبع: روزنامه جمهوری اسلامی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر