کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

«قتل عمد دلیل مرگ سه نفر در کهریزک»

سازمان قضایی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای کشته شدن سه نفر از دستگیرشدگان در بازداشتگاه کهریزک را «قتل عمد به دلیل ضرب و جرح» اعلام کرد و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان پرونده کهریزک خبر داد.
در اطلاعیه سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص پرونده کهریزک، به جان باختن سه نفر از بازداشت‌شدگان در این بازداشتگاه اشاره شده و آمده است: پزشکی قانونی در نظریه خود ضمن رد فوت نامبردگان به لحاظ ابتلا به بیماری مننژیت با تایید آثار متعدد ضرب و جرح بر روی اجساد، علت درگذشت متوفیان را مجموع صدمات وارده اعلام نمود.
در این اطلاعیه با اشاره به شرایط نامناسب زیستی بهداشتی تاکید شده است که دستگیرشدگان در شرایط فاقد استانداردهای لازم نگهداری می شده و برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی ماموران نیز این شرایط بد را تشدید کرده است.
سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اتهامات وارده به 22 نفر از رده‌ها و بخش‌های مختلف نیروی انتظامی وافراد مرتبط در این پرونده اعلام کرد که «این سازمان در نهایت 12 نفر از متهمان را مجرم شناخته است.»
سازمان قضایی نیروهای مسلح، جان باختن مرحوم محسن روح الامینی، مرحوم امیر جوادی فر و مرحوم محمد کامرانی را از مصادیق قتل عمد تشخیص داده و اعلام کرده این سازمان مطابق با مقررات قانونی پس از صدور حکم قطعی متهمان، اسامی آنان را اعلام خواهد کرد.
در این اطلاعیه اعلام شده است: نحوه برگزاری و زمان تشکیل اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده متعاقبا اعلام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر