کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

انتقاد از لاریجانی به دلیل دیدار با حسنی مبارک

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با بیان این‌که تحقیقات از سه تبعه آمریکایی ادامه دارد، گفت:‌ به محض این‌که تحقیقات به نتیجه برسد اعلام خواهد شد. ما 11 ایرانی در زندان‌های آمریکا داریم که امیدواریم آمریکایی‌ها در مورد این ایرانی‌ها طبق مقررات عمل کنند.

جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 7(ویژه شهرداری‌ها) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ممنوع‌الخروج شدن برخی هنرمندان اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام کردیم در مورد خانم فاطمه معتمدآریا رفع ممنوعیت به عمل آمده و در مورد آقایان طهماسب و جعفر پناهی قرار شد پرونده‌های آنان به دادگاه ارسال شود.جنبش دانشجویان جهان اسلام، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از دیدارش با حسنی مبارک انتقاد کردند.

در این نامه با اشاره به بیاناتی از حضرت امام مبنی بر «با در نظر گرفتن پیمان خائنانه مصر و اسرائیل و اطاعت بی‌چون و چرای دولت مصر از آمریکا و صهیونیسم، دولت موقت جمهوری اسلامی ایران قطع روابط دیپلماتیک خود را با دولت مصر بنماید. ‌١٠/٢/٥٨ روح‌الله الموسوی الخمینی» و با ناشایسته‌ خواندن دیدار لاریجانی با حسنی مبارک خطاب به وی آمده است: خبر تاسف بار دیدار جنابعالی با حسنی مبارک خائن را از رسانه‌های مختلف شنیدیم و یک بار دیگر قلب فرزندان معنوی روح‌الله این بار نه برای پاره شدن عکس آن امام عظیم‌الشان، که برای پایمال شدن آرمان‌ها و منویات او به درد آمد.

در ادامه این نامه آمده است: به راستی چه بر سر انقلاب آمده است که مسوولان آن از چپ و راست مسابقه درنوردیدن آرمان‌ها را به راه انداخته‌اند؟ از یک طرف عده‌ای اصحاب زیاده‌خواه خسته و پشیمان با عوامفریبی و ظاهرسازی و با داعیه‌ی خط امام بازار پایمال کردن شعارهای جمهوری اسلامی، نابودی اسرائیل، نجات قدس، حمایت از نهضت‌های رهایی‌بخش و... را گرم کرده و هم‌نوا با منافقین، شیطان بزرگ و اسراییل غاصب آبرو و حیثیت نظام را به باد می‌دهند و کمر به تضعیف انقلاب اسلامی، این روزنه امید مستضعفین جهان بسته‌اند و از سوی دیگر عده‌ای از مسوولین و سیاستمداران منتسب به جریان راست سیاسی هر روز در کوران تحرکات دیپلماتیک با بی‌اعتنایی به آرمان‌های استکبارستیزانه و افشاگرانه‌ انقلاب اسلامی یا صحبت از مذاکره با شیطان بزرگ می‌کنند و یا مانند جنابعالی با اظهارات تالم‌برانگیز خود در ایام کشتار مسلمانان بی‌گناه یمن و سالگرد قتل عام مردم غزه با وسعت مشرب به مصاحبت و ملاطفت با حسنی نامبارک این بی‌غیرت جنایتکار می‌پردازند.

آیا فراموش کرده‌اید که حضرت روح‌الله در ذم حسنی نامبارک فرمودند: یقین بدانید که امثال حسنی مبارک مصری و حسین اردنی و دیگر جنایتکاران آنان برای شما نفعی ندارند و دین و دنیای شما را تباه می‌کنند و اگر با نشست‌های خود بخواهید طرح کمپ دیوید یا فهد را، که مرده‌اند، زنده کنید؛ که ما خطر بزرگ برای کشورهای اسلامی خصوصا حرمین شریفین می‌دانیم، اسلام به ما اجازه سکوت نمی‌دهد.


وی در مورد دلیل ممنوع‌الخروج شدن این افراد گفت: گزارش‌هایی در مورد این افراد مطرح شد که منجر به ممنوع‌الخروج شدن آن‌ها شد که در مورد خانم معتمدآریا مرتفع شد و در مورد دو نفر دیگر این گزارش‌ها کماکان باقی است و این دادگاه است که باید تصمیم دادستانی را تایید یا نقض کند.

دادستان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا مسائل سیاسی در این رابطه مطرح بوده است؟ گفت: صراحتا نمی‌توانم بگویم مسائل سیاسی بود اما گزارش‌هایی بود که دادستانی می‌تواند نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری کند. در مورد کلیه افراد و اتباعی که در ایران هستند ممکن است گزارش‌هایی ارسال شود و دادسرا پس از گزارش تصمیم‌گیری کند این دو نفر نیز خارج از این گزارش‌ها نبوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر