کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

آزادی دو روزنامه‌نگار زن

فریبا پژوه و نفیسه زارع کهن، دو نفر از زنان روزنامه‌نگاری که درپی رویدادهای پس از انتخابات بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
روز سوم شهریور خبر بازداشت خانم پژوه، عضو جبهه مشارکت، و سپس انتقال او به زندان اوین اعلام شد.
خام پژوه از روزنامه‌نگارانی است که با خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد ملی همکاری داشته است.
در آبان ماه یکی از بستگان خانم پژوه درمورد اتهام‌های خانم پژوه به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود «کلمات کلی مثل تبلیغ علیه نظام و امثال این علیه خانم پژوه مطرح شده است اما هنوز به‌صورت واضح و روشن بحثی در این مورد نشده است.»
فریبا پژوه و هنگامه شهیدی در اعتراض به ادامه بازداشت‌شان از 4 آبان به مدت چند روز دست به اعتصاب غذا زده بودند اما مقام‌های کشور واکنشی نسبت به اعتصاب غذای این دو زن روزنامه‌نگار نشان ندادند.
گفتنی است گروهی از روزنامه‌نگاران در اروپا در روز 11 آذر وبلاگی را برای درخواست آزادی فریبا پژوه ایجاد کرده بودند.
خبرگزاری کار ایران، ایلنا، هم‌چنین از آزادی نفیسه زارع کهن، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، و همسرش حجت شریفی با سپردن وثیقه 100 میلیون تومانی خبر داد.
خانم زارع کهن، خبرنگار دنیای اقتصاد، و همسرش حجت شریفی، عضو سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت، روز 13 آبان بازداشت شده بودند.
آزادی زنان فعال
براساس گزارش خبرگزاری‌ها محبوبه حقیقی، نگار سایه، هنگامه شهیدی ازجمله زنان روزنامه‌نگار هستند که درپی رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری جنجالی کشور بازداشت و پس از گذراندن چندماه در زندان، آزاد شده‌اند.
براساس خبر سایت موج آزادی، روشنک سیاسی، سیما دیدار، عاطفه نبوی، شبنم مددزاده، مهرنوش اعتمادی، آذر منصوری، کبرا زاغه دوست، زهرا جباری، مهدیه گلرو، ، عذراسادات قاضی میرسعید، منیره ربیعی و همچنین ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی، دو دانشجوی دانشگاه شیراز از دیگر زنان بازداشت شده پس از انتخابات هستند.
گفتنی است براساس گزارش‌های رسمی کلوتید ریس، شهروند فرانسوی و مدرس زبان فرانسوی، تنها زن خارجی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد در ایران بازداشت شد و هنوز اجازه خروج از کشور را ندارد.
بیش از 400 روزنامه‌نگار کشور روز 18 خرداد با انتشار بیانیه‌ای، حمایت خود را از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم اعلام کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر