کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

آرزوی هاشمی برای شفایافتن یزدی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به سخنان تند محمد یزدی، گفته است که سال‌ها است درخواست شفا و سلام، جواب او به آقای یزدی است.
رفسنجانی، منتقد دولت، در جمع برخی از روحانیان و وعاظ در آستانه ماه محرم خطاب به  یزدی گفته است: متاسفانه ايشان براثر مشكلات جسمی گاهی دچار عصبانيت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌كند.
محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی که پیش از محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه قضاییه ایران بود، هفته پیش گفته بود: «من شخصا چند بار در باره آقای هاشمی با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم، متاسفانه نماز جمعه‌ای خواندند و در آخر نماز با تردیدی که مطرح کردند تمام زحماتی که رهبری کشیده بودند را خنثی کردند.»
رییس خبرگان رهبری، در واکنش به سخنان مطرح شده طرفداران دولت علیه وی، گفته است: برخی شهرت خود را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند که جواب این‌گونه افراد سکوت است و دعا برای هدایت‌شان.
پس از اعتراض‌های روز دانشجو در 16 آذر، حملات طرفداران دولت به رفسنجانی تشدید شده است تا جایی که محمد یزدی، نایب رییس مجلس خبرگان از دیدگاه‌های رییس خبرگان درمورد انتخابات انتقاد کرده و او را به دوری از رهبری متهم کرده است.
رفسنجانی «انحصارگرایی و برخورد حذفی» را مانع رسیدن جامعه به حد تعادل دانسته و تاکید کرده است: اگر برخی فكر كنند با ارعاب و فضاسازی می‌توانند مسائل را حل نمايند در اشتباه هستند و اگر هم به‌صورت ظاهری آن را حل كنند پس از گذشت زمان كوتاهی آن موضوع وسيع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.
وی گفته است: منافقین از ابتدای انقلاب تلاش می‌کردند که هر شخصیت روحانی که در انحرافات عقیدتی آنها همراهی‌شان نمی‌کرد، حذف فیزیکی و شخصیتی نمایند و امروز نیز در پوشش‌های دیگر در حال فعالیت هستند.
پس از انتخابات، مجتبی ذوالنور، نماينده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران با اشاره به مناسبات آيت‌الله خمينی و آيت‌الله منتظری، به رفسنجانی هشدار داده بود.
تاکید بر حمایت مردم
رفسنجانی تداوم انقلاب اسلامی را در گرو حمايت مردم و حفظ رابطه مناسب آنها با حكومت اسلامی دانسته و گفته است: بايد به گونه‌ای با مردم رفتار شود تا آنها احساس كنند نظام به دنبال احقاق حق آنها و حفظ كرامت‌شان است.
هاشمی رفسنجانی توصیه کرده است که مسئولان با اجرای کامل قانون اساسی در فصول مربوط به تبیین حقوق مردم، اعتماد جامعه را تقویت کنند.
رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرده است که «براساس آموزه‌های امام خمینی، حرکت در کنار مردم ، مهم‌ترين عامل پايداری نظام است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر