کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

بازگشت آرامش به خیابان مرکزی تهران در عصر روز تاسوعا

مناطق مرکزی شهر تهران در حوالی خیابان انقلاب که صبح امروز شاهد درگیری های پراکنده ای بین مردم و نیروهای انتظامی بود، آرام گزارش شده است.

صبح روز شنبه پنجم دی مصادف با روز تاسوعا، درگیری هایی بین معترضان و نیروهای انتظامی در خیابان انقلاب، از میدان امام حسین تا میدان انقلاب رخ داده بود اما شاهدان عینی می گویند که شرایط به حالت عادی برگشته است.

یک شاهد عینی به بی بی سی فارسی گفت که صبح روز شنبه یک گروه حدود هزار نفری در میدان امام حسین جمع شده بودند اما یگان ویژه نیروی انتظامی و ماموران موتور سوار به سمت آنها حرکت کرده تا آنها را متفرق کنند که درگیری های پراکنده ای رخ داد.

به گفته این شاهد عینی، بعد از دخالت پلیس، معترضان تصمیم گرفتند که روز عاشورا اعتراض خود را نشان دهند و با این تصمیم متفرق شدند.

سهام الدین بورقانی روزنامه نگار نیز که مسیر میدان امام حسین به میدان انقلاب را طی کرده به بی بی سی فارسی گفت که حدود ساعت سه بعد از ظهر، رفت و آمد در این خیابان عادی بوده است.

در حالی که در صبح روز تاسوعا خیابان انقلاب نیروهای انتظامی حضور پررنگی داشتند و درگیری هایی بین آنها و معترضان رخ داده بود، اما آقای بورقانی گفت که در مسیر خیابان انقلاب، خیابان کارگر و بلوار کشاورز هیچ نیروی انتظامی غیر از پلیس راهنمایی و رانندگی ندیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر