کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

اعتراض مجمع روحانیون مبارز به عدم صدور مجوز راهپیمایی

وزیر محترم کشور جناب آقای محمد نجار
سلام علیکم
با کمال تأسف در پاسخ به درخواست کتبی مجمع روحانیون مبارز برای صدور مجوز راهپیمایی جهت اعلام انزجار از اهانت به ساحت مقدس امام خمینی  پس از دو روز انتظار، عصر چهارشنبه 25 آذر پاسخ ناموجه آن وزارتخانه را با امضای مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب دریافت کردیم. در این نامه، پاسخگویی به درخواست مجمع را به این بهانه که نامه به امضای رییس مجمع نرسیده است، ناممکن اعلام نموده است و با یادآوری فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی پس از نماز جمعه، شرکت در آن را توصیه نموده است!!
لذا بدین وسیله اعلام می‌داریم:
1- گرچه شخصیت ممتاز و بی نظیر حضرت امام خمینی از چنان تلألؤ و درخشندگی برخوردار است که غبار برخاسته از جهالت و غرض‌ورزی و کینه‌توزی‌ها نمی‌تواند از تابش آن نور الهی بکاهد، اما وظیفه همه دلباختگان و ارادتمندان آن حضرت است که به نحو شایسته از هتک حرمت به آن خورشید همیشه تابان اعلام انزجار و تنفر کنند و به همین سبب طی چند روز گذشته اقشار مختلف به دعوت گروه‌ها و شخصیت‌ها، تجمعات و راهپیمایی‌های متعددی داشته‌اند. مجمع روحانیون مبارز علاوه بر صدور بیانیه ای در تاریخ 22 آذر 88 طی مکاتبه رسمی با فرمانداری تهران و وزارت کشور تقاضای صدور مجوز برای راهپیمایی نموده است تا از این طریق هرگونه شائبه اقدام غیرقانونی مرتفع گردد.(گرچه مطابق روال سی‌سال گذشته بعد از انقلاب در این‌گونه موارد که نوعی اجماع ملی بر آن استوار است نیاز به کسب مجوز احساس نمی‌شد.)
2- با توجه به تبصره ذیل بند ز ماده 9 اساسنامه مجمع که صراحتا واگذاری وظایف مذکور در این بند از جمله امضای مکاتبات رسمی را از سوی رییس شورای مرکزی به دبیر اجرایی مجاز دانسته و این امر هم مطابق اساسنامه انجام شده است، عدم پاسخگویی به درخواست مجمع نوعی بهانه‌جویی ناموجه و دور از شأن وزارت کشور می‌باشد که تنها شأن آن اجرای دقیق قانون فارغ از مصلحت اندیشی‌های شخصی و سیاسی است.
3- انجام و یا اعلام راهپیمایی توسط سایر گروه‌ها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات، نافی حق قانونی دیگران در انجام وظایف ملی، انقلابی و مذهبی خود نمی‌باشد.
اینک با توجه به اصل 27 قانون اساسی و نیز قانون احزاب و گروه‌ها و آیین‌نامه اجرایی آن، تقاضا دارد دستور فرمایید نسبت به خواسته قانونی مجمع، اقدام مقتضی معمول و پاسخ مثبت جهت صدور مجوز راهپیمایی توسط این تشکل روحانی و همفکران و همراهان آن‌را در اسرع وقت اعلام نمایند.
بدیهی است هماهنگی درباره زمان، مکان و برنامه‌های راهپیمایی توسط نماینده مجمع آقای طهماسبی با آن وزارتخانه انجام خواهد شد.

با تشکر- دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز
مجید انصاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر