کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

عینکهای جدید شب را به روز تبدیل می کنند

دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت عینکهای دید در شب جدیدی ابداع کرده اند که می توانند با تبدیل شب به روز به کارمندان آمبولانسهای هوایی در شبها کمک بسیاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تکنولوژی پیشتر برای ماموریتهای نظامی یا جاسوسی مورد استفاده قرار می گرفت زیرا قادر است میزان نور محیط را 10 هزار بار افزایش داده و شب را به روز تبدیل کند.
به گفته سازندگان این محصول، با کمک این عینکهای دید در شب می توان نور یک سیگار روشن از فاصله 16 کیلومتری و حتی جزئیاتی مانند بافت تنه یک درخت را دید.
این ابزار به خصوص برای نیروهای امدادی که در هنگام شب ناچار به فرود در مکانی هستند مفید خواهد بود زیرا با کمک آن می توانند درختان و خطوط برق محل را دیده و منطقه ای مناسب را برای فرود آمدن انتخاب کنند.
به دلیل اینکه از میزان تقاضای این محصول در بخش نظامی کاسته شده است، برای اولین بار و به منظور استفاده در ماموریتهای هوانوردی غیر نظامی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این عینکها نور محیطی که از ماه، ستارگان و منابع نوری دوردست ناشی می شود را در مجرایی ویژه قرار می دهد که این مجرا میزان انرژی نور و پرتوهای پراکنده را در نمایشگری فسفری افزایش داده و تصاویری تقویت شده از مناظر اطراف را نمایان می کند.
بر اساس گزارش زی نیوز، خلبانان و پرستارها برای استفاده از این عینکها نیازمند دوره آموزشی پنج ساعته خواهند بود تا بتوانند در صورت لزوم و در زمان مناسب دید در شب را به دید معمولی تبدیل کرده و با دیگر تجهیزات جانبی آن آشنا شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر