کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

«درباره الی» بهترین فیلم جشنواره کرالا شد

فیلم سینمایی «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره کرالا در هند جایزه بهترین فیلم را مشترک با فیلمی از اندونزی از آن خود کرد.
هیئت داوران جشنواره فیلم کرالا به ریاست بهمن قبادی فیلمساز سرشناس ایرانی به همراه دیگر اعضای هیئت از کنگو، سریلانکا، هند و مصر جایزه قرقاول طلایی و 20هزار دلار پول نقد را مشترکا به فیلم‌های «درباره الی» از ایران و «سکوی ماهیگیری» به کارگردانی راوی بارمانی از اندونزی اهدا کرد.
جایزه قرقاول نقره‌ای و شش‌هزار دلار جایزه نقدی بهترین کارگردان جشنواره فیلم کرالا 2009 به نصیر سعیداف از تاجیکستان برای فیلم سینمایی «ظهر واقعی» اهدا شد. این فیلم هم‌چنین جایزه فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران هندی را هم به دست آورد. در بخش مسابقه این دوره جشنواره کرالا 14 فیلم حضور داشتند.
فیلم سینمایی «درباره الی» نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هشتاد و دومین دوره مراسم اسکار است که پیش‌تر جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان جشنواره برلین را برده و در جشنواره‌هایی معتبر چون ترایبکا هم درخشیده است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر پارسال چند جایزه از آن خود کرده بود.
فیلم سینمایی «آسمان پنهان من» به کارگردانی مادودا انکایانا از آفریقای جنوبی جایزه قرقاول برنزی و چهارهزار دلار پول نقد بهترین فیلم اول را برد و جایزه شبکه توسعه سینمای آسیا نتپک هم به جرمال، «سکوی ماهیگیری» رسید. «مگسی در خاکسترها» ساخته گابریلا داوید از آرژانتین هم جایزه فیپرشی را از آن خود کرد.
فیلم‌های سینمایی «بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی و «آرام باش و تا هفت بشمار» به کارگردانی رامتین لوافی‌پور که پیش از این مانند «درباره الی» حضورهای جهانی متعدد داشته‌اند، در بخش سینمای جهان جشنواره فیلم کرالا به نمایش عمومی درآمدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر