کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

تظاهرات طرفداران حکومت در واکنش به 'اهانت' به آیت الله خمینی

تظاهراتی امروز در تهران و برخی شهرهای ایران در واکنش به "اهانت" به عکس آیت الله خمینی و به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که نهادی حکومتی است برگزار شد.

این در حالیست که برخی از احزاب مخالف دولت و رهبران جنبش اعتراضی از جمله میر حسین موسوی گفته بودند در این راهپیمایی شرکت نخواهند کرد و برای محکوم کردن این "اهانت" منتظر صدور مجوز برای یک راهپیمایی جداگانه خواهند ماند.

به گزارش ایلنا خبرگزاری کار ایران در تظاهرات روز جمعه شعارهایی علیه اصلاح طلبان داده شد و از صدا و سیمای ایران که با پخش تصاویر پاره شدن عکس آیت الله خمینی مخالفان دولت را مسئول این ماجرا معرفی کرده "قدردانی" شد.

برخی از شعارهای تظاهرکنندگان چنین بوده است:

"فریاد ما همیشه اینچنین است، مرگ در انتظار خائنین است"، "نهضت ما نهضت انتظار است، اطاعت از رهبری اعتبار است"، "رهبری ملت ما الهی است، خط بدون رهبری گمراهی است"، "ولایت فقیه اصل دین است، محور اتحاد مسلمین است"، "موسوی موسوی این آخرین پیام است"و "سران فتنه سبز اعدام باید گردند."

در تظاهرات تهران محمد حسین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با سخنان تندی به رهبران مخالفین دولت هشدار داد و گفت "طبق دستور خداوند ... اگر منافق ها از کار خود دست برندارند ... دست پیغمبر باز" گذاشته شده تا "جایی که جمع دشمنان را متشتت کند و از آنان کسی باقی نماند و به بدترین وضع ممکن باید اعدام شوند."

به گزارش خبرگزاری فارس آقای رحیمیان مقابله با "براندازان" را "سنتی خدایی" خوانده که "چه قبل از پیغمبر و چه بعد از پیغمبر و تا ابد بوده و خواهد بود."

در حالیکه خبرگزاری های نزدیک به دولت تعداد تظاهرکنندگان تهران را "میلیونی" خوانده اند برخی سایت های اصلاح طلبان این رقم را "حدود 7 تا 10 هزار" نفر ذکر کرده اند.

سایت جرس (جنبش راه سبز) نوشته است "ده ها دستگاه اتوبوس برای انتقال تظاهر کنندگان بکار گرفته شده بود. ... بسیاری از اتوبوس ها نشانی های مناطقی مانند ورامین، پاکدشت، قرچک، اسلامشهر، کن و کرج را داشتند."

میر حسین موسوی گفته است که با توجه به "التهاب موجود در فضای جامعه"، به همراه مهدی کروبی و مجمع روحانیون مبارز، از دولت خواسته است که مجوز راهپیمایی جداگانه ای برای معترضان صادر شود.

مجید انصاری، عضو سرشناس مجمع روحانیون مبارز هم گفته است: "پیشنهاد شورای هماهنگی به جای خود محترم است، اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند، ما هم درخواست خود را ارائه داده ایم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم".

پیش تر مرتضی تمدن، استاندار تهران گفته بود که به نظر او نیازی برای انجام راهپیمایی های جداگانه نیست و همه می توانند برای محکوم کردن "اهانت" به عکس آیت الله خمینی، در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند.

این در حالی است که احزاب مخالف دولت و رهبران جنبش اعتراضی ایران، ماجرای پخش تصاویر مربوط به عکس پاره شده آیت الله خمینی در تلویزیون این کشور را "مشکوک" می دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر