کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

اوباما: زمان حرف زدن تمام شده

 اوباما صرفا بر شفافیت عملکرد کشورها در برخورد با این پدیده خطرناک تاکید کرد و گفت زمان حرف زدن به پایان رسیده و وقت جهان در حال اتمام است و باید هرچه سریعتر کاری کرد.



باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که روز جمعه در آخرین روز از نشست تغییرات آب و هوایی وارد کپنهاک پایتخت دانمارک شد، درمیان 120 تن از سران دیگر کشورها گفت:  زمان حرف زدن تمام شده و جهان وقت زیادی ندارد و همه باید متفق شده و برای مبارزه با تغییر آب و هوا پیمان ببندند.
با این همه به خبرگزاری آسوشیتدپرس اوباما برای شرکت کنندگانی که از سراسر جهان به منظور دستیابی به توافقی جهانی در پایان دو هفته مذاکرات گردهم آمده اند،  هیچ طرحی از سوی آمریکا برای چنین مبارزه ای ارائه نکرد.
اوباما صرفا بر شفافیت عملکرد کشورها در برخورد با این پدیده خطرناک تاکید کرد و گفت زمان حرف زدن به پایان رسیده و وقت جهان در حال اتمام است و باید هرچه سریعتر کاری کرد.
نمایندگانی از 197 کشور جهان در اجلاس کپنهاک گردهم آمدند تا به منظور دستیابی به توافقی برای متوقف کردن گرم شدن کره زمین تحت نظارت سازمان ملل گفت و گو کنند. این توافق قرار است شرایطی را فراهم کند که با کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای، افزایش دمای زمین در آینده به دو درجه محدود شود.
همزمان گروهی متشکل از سی تن از سران کشورهای حاضر در اجلاس کپنهاک از جمله نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه و لوئیز ایناسیو داسیلوا رئیس جمهور برزیل کارهای خود را به منظور تدوین پیش نویس بیانیه ای سیاسی پشت درهای بسته از سر گرفتند.
نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد کارها به شیوه ای مثبت تر از شب گذشته جریان دارد.
لارس لوئکه راسموسن نخست وزیر دانمارک اواسط شب در پایان نخستین نشست کاری این گروه گفت ما گفت و گویی بسیار سودمند و سازنده داشتیم اما هنوز تا دستیابی به توافق فاصله داریم.
نخست وزیر سوئد نیز گفت سران کشورهای آفریقایی و کشورهای در حال توسعه مشارکت سازنده ای در گفت و گوهای این گروه سی نفره داشتند و ما تمایل خود را برای دستیابی به توافق نشان دادیم.
هدف از گفتگوهای این گروه کاری دستیابی به توافقی سیاسی است که مقدمه ای باشد برای دو پیش نویس توافقی که در اجلاس کپنهاک درباره آن مذاکره شده است. بدین ترتیب "توافق کپنهاک" شامل سه متن جداگانه خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر