کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

پلیس در محرم هم مانند 16 آذر برنامه ندارد

 سردار رجب‌زاده در رابطه با اقدامات پلیس در ماه محرم امسال گفته است: قوانینی که از سوی پلیس به هیات‌ها ابلاغ خواهد شد، همانند سال‌های گذشته است و موضوع جدیدی در این باره مد نظر پلیس نیست.

مسئولان نیروی انتظامی اصرار دارند بگویند که برنامه خاصی برای ماه محرم امسال ندارند. هرچند در سال های پیش با فرارسیدن ماه محرم، نیروی انتظامی برنامه های مفصلی را برای ایام عزاداری در خیابان ها ترتیب می دادند ولی امسال و با توجه با اتفاقات مختلفی که پس از روزهای انتخابات رخ داد و دعوت کاندیداهای معترض از هوادارنشان برای حضور در خیابان ها در مراسم هایی ماند عاشورا و تاسوعا، مسئولان نیروی انتظامی در اظهارنظرهای جالبی از نداشتن برنامه خاص برای این روزها خبر می دهند.این در حالی است که سردار رجب زاده که این خبر را اعلام رکده است، در روزهای نزدیک به 16 آذر، روز دانشجو هم گفته بود که پلیس برای این روز برنامه خاصی ندارد ولی در این روز و روزهای بعد از روز دانشجو، این حرف در عمل نیروهای پلیس تکذیب شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که قوانین مورد نظر برای هیات‌های عزاداری از سوی پلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفته است:  پلیس هیچ طرح ویژه‌ای برای محرم امسال در نظر ندارد و تنها زمانی که مردم برای انجام مراسم عزاداری در خیابان‌ها حضور خواهند داشت، پلیس هم برای تامین امنیت این مراسم‌ها نیروهای خود را مستقر خواهد کرد.
سردار رجب‌زاده در رابطه با اقدامات پلیس در ماه محرم امسال، به ایسنا گفته است: قوانینی که از سوی پلیس به هیات‌ها ابلاغ خواهد شد، همانند سال‌های گذشته است و موضوع جدیدی در این باره مد نظر پلیس نیست.
سردار رجب زاده در حالی از بی برنامگی پلیس برای روزهای ماه محرم خبر داده است که از طرف دیگر اعلام کرده است برای نظم دهی بیشتر قراراست در دسته های عزاداری از همیاران پلیس استفاده شود. او گفته است: به منظور کنترل انضباطی هیات‌های عزاداری در ایام محرم «همیاران محرم» در هیئت‌ها از سوی پلیس سازماندهی می‌شوند که در این راستا جلساتی با روسای هیات‌ها در حال انجام است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از سازماندهی «همیاران محرم» در هیات‌های عزاداری خبر داد و با بیان این که استقرار نیروهای پلیس در ایام محرم مانند سنوات گذشته خواهد بود، تاکید کرد که پلیس هیچ طرح ویژه‌ای را برای این ایام در نظر نگرفته است.
وی در رابطه با چگونگی استقرار نیروهای پلیس در ماه محرم، نیز گفت: استقرار پلیس در ایام محرم مانند سنوات گذشته خواهد بود، مگر آن که مشکل خاصی پیش بیاید که در این صورت به تناسب وضعیت مسلما پیش‌بینی‌های لازم صورت خواهد گرفت، اما در حال حاضر پیش‌بینی در این باره نداشته‌ایم.
سال گذشته سردار رادان با اشاره به این که بالغ بر هشت هزار هیات مذهبی در پایتخت وجود دارد، گفته بود: طی برنامه‌ریزی‌ انجام شده، حداقل در هر هیات دو تن به عنوان «همیار محرم» حضور خواهند داشت که بر اساس آن، محرم امسال حداقل بالغ بر 16 هزار همیار محرم در تهران فعال خواهند بود این درحالی است که وجود بیش از دو همیار محرم در هیات‌های مذهبی منوط به حجم و وضعیت آن‌هاست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر