کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

دوستی‌های بین دختران و پسران 25 درصد افزایش یافته است

 نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد دوستی‌های بین دختران و پسران طی چند دهه گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

 ایسنا نوشت:
دکتر محمود گلزاری ـ روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که این افزایش باعث به وجود آمدن اختلالاتی نظیر بروز حسادت، گرایش به مواد مخدر، افت تحصیلی، خشونت‌های کلامی و جسمی دوستان شده است، گفت: در برخورد با این مشکل، یعنی دوستی و ارتباط نوجوانان و جوانان با یک یا چند نفر از جنس مخالف، خانواده در هر سه سطح پیشگیری وظایفی جدی دارد.
وی افزود: سطح اول جلوگیری از عوامل و شرایط بروز مشکل، اعمال روش فرزندپروری مقتدرانه، ارایه الگوهای تربیتی سالم، افزایش سطح دینداری و معنویت فرزندان، برنامه‌ریزی برای موفقیت‌های آموزشی است. سطح دوم شناخت به موقع نشانه‌ها و جلوگیری از گسترش و تشدید آن از جمله تغییر در ظاهر و پوشش فرزند، عوض شدن شبکه دوستان، پنهان کاری در مسایل مادی و استفاده از وسایل ارتباطی است.
وی تصریح کرد: در سطح سوم، توانبخشی و بازپروری است به طوری که فرد به شرایط زمان شروع مشکل بازنگردد که در این راستا اجتناب از رفتارهای منفی و زیان‌مند مانند برخوردهای تند و خشونت‌بار، سرزنش و تحقیر مکرر و طرد عاطفی و فیزیکی و نیز یاری خواستن از افراد سالم و محبوب فرزند و مراجعه به مشاوره و روان شناس آگاه و باتجربه ضروری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر