کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

«ادامه تهدیدات علیه شیرین عبادی»


به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارل بیلدت و یوناس گاهر امروز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای نوشتند:
«شیرین عبادی یکی از افراد شجاعی است که از راه‌های مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند تا برای افزایش احترام به حقوق بشر در ایران بکوشند. ما به شدت به رفتاری که با شیرین عبادی می‌شود اعتراض داریم.»

شیرین عبادی، حقوقدان و برنده ایرانی جایزه نوبل صلح می‌گوید که مقامات ایران حساب بانکی او را مسدود کرده و نشان و دیپلم نوبل او را مصادره کردند.

وزیران خارجه سوئد و نروژ گفتند «گرچه مدال و دیپلم او الان به وی برگشته‌است ولی وضعیت هم‌چنان جدی است. تهدیدهای پرشماری متوجه شیرین عبادی و خانواده و همکارانش می‌باشد.»

این وزیران گفتند:
«تهدیدات و توقیفِ نشان و دیپلم مایه نگرانی عمیق است و نمونه دیگری از وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران از زمان انتخابات ماه ژوئن سال جاری است.»

سازمان عفو بین‌الملل امروز طی گزارشی اعلام کرد وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

بیانیه این دو سیاستمدار اروپایی می‌نویسد:
«سوئد و نروژ از مقامات ایرانی می‌خواهند تا به خانم عبادی اجازه بازگشت امن به ایران را بدهد و به کانون مدافعان حقوق بشر اجازه بازگشایی بدهد تا وی بتواند کار مهم خود در خصوص حقوق بشر در کشور را از سر بگیرد.»

شیرین عبادی از انتقادکنندگان صریح سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد است و از زمان سفر خود به کنفرانسی در اسپانیا به خاطر رویدادهای پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری نتوانسته‌است به ایران بازگردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر