کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

تلاش ایران برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا از طریق حجاج

دولت ایران مدیران فرودگاههای این کشور را موظف کرد دستورالعمل های ویژه ای را که برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای نوع" آ" به آنها ابلاغ شده، اجرا کنند.

رسول غلامی نیا، سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاههای ایران گفت این دستورالعمل برای 17 فرودگاه انجام دهنده پروازهای حج ابلاغ شده و به موجب آن این فرودگاهها موظفند واکسن آنفلوانزای فصلی را تهیه و به همه کسانی که با عملیات ورود حجاج مرتبط هستند تزریق کنند. این افراد همچنین ملزم به استفاده از ماسک هستند.

این در حالیست که کارشناسان می گویند واکسن آنفلوانزای فصلی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای نوع" آ " تاثیری ندارد.

بر اساس این دستورالعمل محلول ضد باکتری برای ضد عفونی دست های زوار باید به هنگام ورود آنها به ترمینال ها به آنها ارایه شود.

آمبولانسهای اورژانس هم برای انتقال سریع افراد مبتلا به مراکز درمانی مستقر خواهد شد.

آقای غلامی نیا همچنین گفت رسانه ها و مطبوعات استانی باید درمورد هشدار در خصوص عدم حضور استقبال کنندگان حجاج در فرودگاهها، اطلاع رسانی کنند.
به گفته این مقام مسئول نمایندگان وزرات بهداشت نیز در فرودگاههای عربستان و ایران حضور دارند.
در همین حال بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس، قرار است از ورود استقبال کنندگان حجاج به محوطه فرودگاه شیراز جلوگیری شود.
صمد رجا، جانشین استاندار فارس در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس ضمن اعلام این خبر گفت حجاج با اتوبوس از فرودگاه به محل زندگیشان منتقل می شوند و وابستگان آنها تنها در محل هایی که فرمانداری ها معلوم کرده اند می توانند از حجاج خود استقبال کنند.
به گفته آقای رجا حجاجی که مشکوک به ابتلا به آنفلوانزای نوع" آ" باشند قبل از هرگونه تماس با افراد دیگر، معاینه و به مراکز درمانی منتقل می شوند. آقای رجا درباره جزییات تشخیص اینگونه افراد در میان حجاج توضیحی نداد.
کارشناسان معتقدند موج جدیدی از بیماری آنفلوانزای نوع" آ"همزمان با بازگشت حجاج از عربستان، در ایران آغاز خواهد شد.

به گفته رضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اولین کاروان حجاج ایرانی که قرار بود بامداد فردا چهارشنبه 11 آذر ماه به ایران بازگردند، ساعت 9 امشب وارد تهران می شوند
حدود 60 هزار زائر ایرانی از 10 تا 26 آذر ماه به ایران باز می گردند.

این در حالیست که سال گذشته حدود 100 هزار زایر از ایران برای انجام مناسک حج به عربستان رفته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر