کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

تدریس مدیران و معاونان مدارس ممنوع شد

منوچهر فضلی‌خانی، مدیرکل دفتر آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: ممنوعیت تدریس مدیران و معاونان مدارس با نظر موافق وزیر جدید به طور شفاهی اعلام و به زودی به صورت کتبی نیز به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
فضلی‌خانی عصر یک‌شنبه در همایش مدیران مدارس راهنمایی مناطق و نواحی تحصیلی اردبیل افزود: بر این اساس مدیران و معاونان مدارس از تدریس معاف و تنها می‌توانند به فعالیت مدیریتی مدرسه بپردازند.
وی بیان کرد: ابلاغی که برای مدیران و معاونان مدارس جهت تدریس صادر شده بود به زودی لغو و تدریس حداقل شش ساعت در هفته مدیران و معاونان مدارس متوقف خواهد شد.
فضلی‌خانی در ادامه اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد معلمان را موجب محروم شدن وزارت آموزش و پرورش از معلمان باتجربه دانست و اظهار داشت: با اجرای این قانون 55هزارنفر از معلمان باتجربه از چرخه تدریس خارج شدند.
وی هم‌چنین ادامه این روند را موجب کمبود نیروی خبره و ماهر در نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم مجلس و دولت در این زمینه با نگاهی واقع‌بینانه تصمیم‌گیری کنند.
وی، در ادامه با تایید کم بودن ساعت تدریس دروس جغرافیا و تاریخ نسبت به سرفصل تدریس این دروس بیان کرد: به جای افزایش یا کاهش ساعات تدریس این دروس باید سعی شود علاوه بر اصلاح روش تدریس بخشی از آموزش این دروس به خارج از مدرسه کشیده و یا به صورت فوق برنامه ارایه شود.
مدیر کل دفتر آموزش و پرورش راهنمایی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در طرح جدید تدوین درس ملی سعی کرده‌ایم با جمع‌بندی نظرات معلمان ساختار دروس و محتوای آن‌ها را آن‌چنان تغییر دهیم که در کنار عمق‌بخشی به مطالب فرآیند یادگیری نیز تسهیل شود.
طوس احمدی افزود، معاون نوآوری و آموزش عمومی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این همایش گفت: با وجود برخی مخالفت‌ها با لغو امتحانات نهایی سوم راهنمایی، ارتقای کیفی تحصیل در مقطع متوسطه اتفاق افتاده است.
طوس احمدی افزود: مشکلات مالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معلمان است که امیدواریم با برطرف شدن آن اضافه‌کار مدیران و معاونان مقطع راهنمایی پرداخت شود تا آن‌ها کار مدیریت مدرسه را با اشتیاق بیش‌تری ادامه دهند.
در این همایش، تعدادی از مدیران و مسوولان آموزشی دوره راهنمایی تحصیلی نواحی و مناطق آموزش و پرورش اردبیل به ارایه دیدگاه‌های خود درخصوص مشکلات و فرایندهای آموزشی این دوره تحصیلی پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر