کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

مهمانپرست: عربستان 'دانشمند هسته ای' ایران را به آمریکا تحویل داده

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید که عربستان سعودی شهرام امیری را که از وی به عنوان "دانشمند هسته ای" ایران نام برده شده، به آمریکا تحویل داده است.

به گفته آقای مهمانپرست، آقای امیری که برای سفر حج به عربستان رفته بود، دستگیر شده و ریاض وی را به واشنگتن تحویل داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری با خبرنگاران گفته که یازده ایرانی در زندانهای آمریکا نگهداری می شوند که شهرام امیری یکی از آنهاست و وزارت خارجه پیگیر سرنوشت این یازده شهروند ایرانی است.

بنابر گزارشها، آقای امیری که ظاهرا در زمینه هسته ای فعالیت داشت، در نیمه اول خرداد ماه سال جاری برای زیارت به عربستان رفته بود اما سه روز بعد از ورودش به آن کشور محل اقامتش را ترک کرده و دیگر مراجعه نکرده است.

به گفته آقای مهمانپرست، آمریکا "برای برخی ایرانیان دام می گذارد و با اسناد غیرواقعی سعی می کند آنها را گرفتار کند تا با این اقدام بتواند به ایران فشار وارد کند."

وزارت خارجه ایران بازداشت ایرانیان را "غیرقانونی" توصیف کرده و گفته که "آمریکا غیر از اطلاع رسانی با تاخیر و اظهار نظر های با تاخیر و جلسات غیر علنی اقدام دیگری انجام نداده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر