کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

روایت ها از کشته شدن علی موسوی در روز عاشورا

بعدازظهر روز گذشته، در ناآرامی های وقایع عاشورا در تهران خبر کشته شدن علی حبیبی موسوی خامنه، خواهرزاده میرحسین موسوی از سوی چند سایت اصلاح طلب منتشر و تایید شد.
این در حالی است که امروز، دوشنبه، یکی دیگر از خواهرزاده های میرحسین موسوی اعلام کرده است که پیکر برادرش را از بیمارستان ابن‌سینا برده‌اند و خانواده موسوی نمی دانند پیکر علی موسوی کجا است.
مقام های انتظامی و قضایی تاکنون هیچ اظهار نظری در این باره نکرده اند و تنها فرمانده نیروی انتظامی گفته است که در روز عاشورا تنها یک فرد با ضرب گلوله در تهران کشته شده است.
روز گذشته وب‌سایت پارلمان‌نیوز، اولین مرجعی بود که گفت خواهرزاده میرحسین موسوی در اثر اصابت گلوله جانش را از دست داده است و پیکر وی در بیمارستان‌ ابن سینا در فلکه صادقیه تهران نگهداری می‌شود.
در اولین دقایق انتشار این خبر، محل و نحوه کشته شدن وی اعلام نشد. حتی سن و نام علی موسوی در وب سایت های خبری متفاوت عنوان شد.
همچنین پارلمان نیوز در خبر خود نوشت که میرحسین موسوی برای پیگیری وضع خواهرزاده اش در این بیمارستان حاضر شده است.
انتشار این خبر سبب شد برخی هوادارن موسوی به این بیمارستان بروند. برخی شاهدان می گویند نیروهای امنیتی کنترل بیمارستان را در دست گرفته بودند، اما با این حال مردم خطاب به موسوی بیرون در بیمارستان شعار می دادند: «موسوی، موسوی، تسلیت، تسلیت»
پس از آن، وب سایت جرس نوشت: «میرحسین موسوی با وجود اصرار اطرافیان برای انتشار بیانیه‌ای به مناسبت شهادت خواهر زاده‌اش، گفته است که او هیچ فرقی با بچه‌های مردم که شهید شدند نداشت و حاضر نیست چنین بیانیه‌ای منتشر کند.»
دیروز خانواده شهید بهشتی اولین پیام تسلیت را به میرحسین موسوی داد.
به گزارش وب سایت کلمه، از نزدیک ترین وب سایت ها به میرحسین موسوی، روز گذشته در خیابان آزادی به سمت علی موسوی گلوله ای شلیک شده که از ناحیه کتف به قلب او اصابت کرده است. وی پس از انتقال به بیمارستان درگذشته است.
برخی منابع محل کشته شدن علی موسوی را خیابان انقلاب اعلام کرده اند.
در همین حال محسن مخملباف از حامیان میرحسین موسوی می گوید: «سيد على موسوى از چندين روز قبل تلفنى بارها تهديد به قتل شده بود. خانواده او از اين تهديدها با خبر بوده اند و برايش ابراز نگرانى مى كرده اند.»
مخملباف مرگ علی موسوی را چنین شرح می دهد: «روز عاشورا يک پاترول جلوى در خانه آن ها ابتدا چندين نفر را جلوى چشم سيد على موسوى زير مى گيرد، بعد از درون پاترول پنج نفر از نيروهاى امنيتى پياده مى شوند و يكى از آن ها از نزديک ترين فاصله با كلت به سينه سيد على موسوى شليک مى كند طورى كه گلوله از پشت او خارج مى شود.»
این فیلمساز ایرانی از احتمال «ترور» پیش بینی شده خبر داد و اینکه امکان دارد خاکسپاری علی موسوی در شرایط امنیتی و مخفیانه صورت گیرد.
سيد علی موسوی ۴۳ سال داشته است و پدر دو فرزند است. او صاحب يک دختر ۱۷ ساله و يک پسر ۷ ساله است. ابراهيم موسوی برادر او پيش از اين در جنگ شهيد شده است.
پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دست کم ۳۲ نفر تاکنون جان خود را در ناآرامی ها و خشونت های نیروهای پلیس علیه معترضان از دست داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر