کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

جدال خونین راننده شجاع با مسافرنمایان قمه‌کش

 مسافرنمای قمه‌کش که با همدستی برادرش، نان آور یک خانواده تهرانی را به دام انداخته و با او درگیر شده بود بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز شامگاه 15 آذر 1388 به کلانتری 154 چیتگر خبر رسید دو مسافرنما در کیلومتر 11 جاده مخصوص «تهران - کرج» به جان راننده یک دستگاه پراید افتاده اند.سپس نزدیک ترین واحد گشت به سرعت به آنجا رفت و دو زخمی که راننده و یکی از دزدان بودند به بیمارستان فرستاده شدند.
روز بعد ، پرونده به دستور صفر خاکی - دادیار شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران - به پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرستاده شد و شاکی گفت : عصر آن روز در خیابان «وحدت اسلامی» بودم که دو نفر از من خواستند آنان را دربست به جاده مخصوص برسانم.یکی از مسافران ناشناس در صندلی جلو و نفر دوم در صندلی عقب نشست.
وی ادامه داد : به کیلومتر 11 جاده مخصوص رسیده بودیم و‌ مسافری که در صندلی عقب نشسته بود اظهار دل درد و حالت تهوع کرد.مسافر صندلی جلو نیز درخواست کرد کنار جاده توقف کنم و من از همه جا بی خبر ، همین کار را کردم.من غرق در افکارم بودم که ناگهان مسافر صندلی جلویی دستش را به سمت سوئیچ برد و ماشین را خاموش کرد.همچنین مسافر صندلی عقب با قمه تیز خود که زیر لباسش پنهان کرده بود به دست و صورت من زد و تهدید کرد تا از ماشین پیاده شوم.
شاکی اضافه کرد : در آن لحظه ، مسافر صندلی جلو با مشت به صورتم زد و پس از باز کردن در سمت راننده ، مرا به بیرون انداخت.مسافر عقبی هم از در سمت راست پیاده شده بود تا مرا به زیر بکشد که در یک پلک برهم زدن استارت زدم و ماشین روشن شد.با حرکت ماشین ، مسافر عقبی بین در و گاردریل جاده گیر کرد و فریاد کشید.من با شنیدن فریاد او ماشین را خاموش کردم ؛ سریع سوئیچ را کشیدم و پیاده شدم.رانندگانی که شاهد ماجرا بودند به کمک آمدند اما مسافر جلویی فرار کرد.
در آن بین ، دزد 20 ساله به نام «علی - ع» پس از دو روز از بیمارستان مرخص شد و به کارآگاهان گفت : در یک شرکت خدماتی کار می کردم اما برادر 35 ساله ام «هادی» مواد مخدر خرید و فروش می کرد.او دائم در گوشم می خواند «تا کی می خواهی برای دیگران کار کنی؟ بیا با هم و برای خودمان کار کنیم. ماشین می دزدیم و با فروش آن ، در شرق کشور مواد مخدر تهیه می کنیم.مواد را به تهران می آوریم ، می فروشیم و پول کلانی به جیب می زنیم.»
با این اعترافها مشخص شد «علی - ع» در 15 سالگی به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده و مدتی را در کانون اصلاح و تربیت گذرانده بود.همچنین برادرش چندین فقره پیشینه قاچاق در پرونده سیاهش داشت و هر بار که از زندان آزاد می شد دوباره به سراغ خلاف می رفت.
در همین رابطه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهرای بزرگ اعلام کرد : با کشف سرنخها ، تلاش کارآگاهان برای دستگیری «هادی» ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این دو برادر به دزدی های متعددی دست زده اند.سرهنگ «علی اکبر اسدی» به ایسکانیوز گفت : از شهروندانی که طی ماه های اخیر به ویژه در محدوده جنوب شرق تهران به دام مسافرنمایان افتادند دعوت می شود برای پیگیری پرونده خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی در خیابان «وحدت اسلامی» بیایند و یا با شماره تلفن 51055463 تماس بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر