کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

پلیس: طرحی برای برخورد با بدحجابی نداریم

عزیزالله رجب‌زاده، رییس پلیس پایتخت با اشاره به این‌که نیروی انتظامی طرح ویژه‌ای برای برخورد با بد‌پوششی ندارد در رابطه با تجمع روز گذشته در میرداماد نیز گفت: کسی در این تجمع دستگیر نشده است. او هم‌چنین اعزام نیرو از تهران به قم برای تامین امنیت مراسم تشییع پیکر آیت‌الله العظمی منتظری را امری عادی خواند.
رجب‌زاده با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا(197) در جمع خبرنگاران گفت: با اقدامات خوبی که برای واحدهایمان در رابطه با برخورد با مردم صورت دادیم طبق اعلام بازرسی ناجا در شش‌ماه نخست سال جاری 28 درصد جرایم و تخلفات کارکنان پلیس تهران بزرگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که این موفقیت بسیار خوبی است.
وی این موضوع را در راستای اقدامات آموزشی پلیس عنوان کرد و گفت: امروز نیز در ادامه همین روند تعداد مراجعان به مراکز 197 نسبت به گذشته کمتر بود و مشکل خاصی نیز از سوی مراجعه‌کنندگان و تماس‌گیرندگان مطرح نمی‌شد. ما نیز امیدواریم که با کمترین برخورد با مردم ماموریت‌هایمان را انجام دهیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این‌که پیش از این 30 درصد تماس‌ها و مراجعات مربوط به برخورد ماموران با مردم بود گفت: امروز تنها یک مورد مربوط به برخورد ماموران بود که دستور بررسی داریم.
رجب‌زاده در رابطه با طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف نیز توضیح داد: این طرح در منطقه 12 شهرداری تهران شروع شده و از روز شنبه نیروها مستقر شدند که از روز دوشنبه اقدامات عملیاتی و برخورد آغاز شد.
وی افزود: روز 29 آذرماه در منطقه 12 یک هزار و 366 فقره اعمال قانون شد که بر اساس آن 424 موتورسیکلت توقیف و 305 گواهی‌نامه موتور نیز لغو شد.
رییس پلیس پایتخت ادامه داد: هم‌چنین روز 28 آذرماه نیز 967 فقره اعمال قانون صورت گرفت که منجر به توقیف 402 دستگاه موتورسیکلت و ضبط 296 گواهینامه شد.
به گفته رجب‌زاده این موضوع به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ خواهد شد که طرح در تمام مناطق گسترش پیدا کند و تلاش پلیس این است که طرح‌ها به هیچ عنوان مقطعی نبوده و تعطیل نشوند.
رجب‌زاده با اشاره به این‌که کلانتری‌ها نیز در طول شبانه‌روز با موتورسیکلت‌های متخلف برخورد می‌کنند، گفت: به دنبال کنترل کیف‌قاپ‌ها و زورگیرها نیز در این طرح هستیم و با شماره‌گذاری ملی بهتر می‌توانیم موتورسیکلت‌ها را کنترل کنیم.
وی با اشاره به این‌که تا پایان سال در مناطق هفت و 11 شهرداری تهران طرح انضباط اجتماعی به اجرا درمی‌آید در رابطه با طرح برخورد با بدپوششی گفت: واحدهای گشت هم‌اکنون حضور دارند اما طرح ویژه‌ای برای برخورد با بدپوششی نداریم و در این رابطه کارمان را انجام می‌دهیم.
وی افزود: در رابطه با اراذل و اوباش هم محکم و با قاطعیت در سطح سرکلانتری‌ها برخورد می‌کنیم و مشکلی در این بخش نداریم که بخواهیم طرحی را اجرا کنیم.
رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: یک جایی وضع از حالت عادی خارج می‌شود و باید نیرو و امکانات بیشتری بگذاریم از همین رو در یک مقطع در رابطه با بدپوششی به این شرایط رسیدیم و طرح اجرا شد. در رابطه با اراذل و اوباش‌ هم به چنین وضعی دچار شده بودیم که با اجرای طرح برخورد لازم صورت گرفت.
رجب‌زاده با اشاره به این‌که هم‌اکنون 68 منطقه آلوده در سطح شهر تهران داریم که برای هر منطقه یک فرمانده مسئول تثبیت وضعیت شده است، افزود: این مناطق پاکسازی شده و هفته‌ای یک بار نیز از این مناطق بازدید می‌کنم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: هم‌اکنون گشت‌ها در سطح شهر وجود دارند اما موضوع گشت ارشاد را از سوی خودروهای گشت کنده‌ایم و اقداماتی که صورت می‌گیرد جزو ماموریت‌های آتی پلیس شده است و نیازی به بزرگ‌نمایی و مساعده و کار رسانه‌ای نیست.
رجب‌زاده با اشاره به این‌که ما برنامه‌های سال آینده‌مان را در شش‌ماه نخست سال قبل تنظیم می‌کردیم گفت: اگر مسائل انتخابات پیش نمی‌آمد مناطق آلوده در همان شش‌ماه اول پاکسازی و تثبیت می‌شد.
او در پاسخ به سئوالی مبنی بر دستگیری افرادی تحت عنوان مامور لباس شخصی اقدامات خودسرانه‌ای در تجمعات گذشته انجام می‌داده‌اند گفت: هر کس اقدام خودسر انجام دهد از سوی پلیس دستگیر می‌شود.
رجب‌زاده در رابطه با تجمع روز گذشته در میرداماد نیز گفت:‌ تعدادی از طرفداران آیت‌الله منتظری پس از فوت ایشان قصد تجمع داشتند که اجازه این تجمع را ندادیم.
رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعزام نیرو از تهران به قم برای تامین امنیت مراسم خاکسپاری آیت‌الله العظمی منتظری نیز گفت: این موضوع امری عادی است که هر جا یک جمعیت زیادی وارد می‌شود به دلیل این‌که تعداد نیروهای هر استان برای تامین امنیت در حالت عادی است از مناطق دیگر نیز نیرو به آن منطقه اعزام شود.
وی در رابطه با دسته‌جات عزاداری نیز گفت: تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و فکر نمی‌کنم تا پایان عزاداری‌ها نیز مشکلی پیش بیاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر