کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

احمدی‌نژاد: منتظر نظر شورای نگهبان هستم

محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که دولت منتظر اظهارنظر شورای نگهبان درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها است، ابراز امیدواری کرد که راهی برای اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی ایجاد شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اظهار داشت: هم‌اکنون در انتظار اظهارنظر شورای نگهبان درباره این طرح هستیم.

در همین حال، محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه تحو‌ل اقتصادی دولت با بیان این‌که تصمیم چهارشنبه گذشته مجلس درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها غیرمنتظره بود، پیش‌بینی کرده است: شورای نگهبان بنا به سه دلیل لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها را تائید نخواهد کرد.

این درحالی است که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مهلت 10 روزه بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در شورای نگهبان اظهارنظر کرد که اجمالاً با بررسی‌های اولیه لحاظ حداقلی از ایرادات در این لایحه پیش‌بینی می‌شود.

هم‌چنین غلامحسین الهام عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره وضعیت فعلی طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و اختلاف نظر بین دولت و مجلس و حل آن توسط شورای نگهبان گفته است: این مشکل را شورای نگهبان نمی‌تواند حل کند. لایحه به شورای نگهبان ارسال شده، منتهی شورای نگهبان از منظر قانون اساسی و موازین شرعی مسئله را بررسی می‌کند و موضوع اختلاف دولت و مجلس از منظر دیگری است.

مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها را بدون تامین نظر دولت به شورای نگهبان ارسال کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر