کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

مطهری:برخی درصدد حذف هاشمي هستند

علي مطهري در پاسخ به سوالي كه به بي‌نتيجه ماندن تلاش‌هاي صورت گرفته براي ايجاد وحدت پس از حوادث پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم اشاره داشت، گفت: به نظر مي‌رسد كه اراده‌اي براي ايجاد وحدت وجود ندارد و كساني هم كه به دنبال رفع اين فتنه هستند، مي‌خواهند از راهي به جز اجراي عدالت، اين بحران را حل كنند.
نماينده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با تاكيد بر اينكه بدون اجراي عدالت نمي‌توان آرامش را به فضاي سياسي كشور بازگرداند، خاطرنشان كرد: طرفين بايد زير بار عدالت بروند، اما متاسفانه حاضر به قبول چنين چيزي نيستند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به اينكه منظورتان از طرفين، گروه‌هاي سياسي هستند و يا نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري گذشته، اظهار داشت: مقصودم دو گروه افراطي حاضر در صحنه سياسي كشور است. هم افراطيون اصولگرا و هم افراطيون اصلاح‌طلب زير بار عدالت نمي‌روند.
افراطيون اصولگرا، در اقليت هستند
به اعتقاد وي در حال حاضر افراطيون اصولگرا حاكم هستند و چون دولت در دست آنهاست، قدرت دارند. چراكه دولت مظهر قدرت است.
مطهري با اعتقاد بر اينكه افراطيون اصولگرا، در ميان طيف گسترده اصولگرايان در اقليت هستند، خاطرنشان كرد: البته من دولتمردان را گروهي مستقل مي‌دانم كه نه اصلاح‌طلب هستند و نه اصولگرا.
وي در پاسخ به اينكه چرا عقلاي هر دو طيف نمي‌توانند افرطيوني را كه در اقليت هستند، كنترل كنند، تصريح كرد: بايد طرح عادلانه‌اي در اين زمينه ارائه شود و افرادي طرح‌هاي آشتي عادلانه را ارائه كنند كه واقعا به دنبال نزديك‌كردن اين دو طيف باشند.
شخصيت‌هاي موجه بدون ملاحظات سياسي وارد ميدان شوند
نماينده تهران ادامه داد: متاسفانه در شرايط كنوني شاهد آن نيستيم كه افرادي از خودگذشتگي كرده و با فداكاري وارد عرصه شوند. كساني هم كه گاهي تصميم به ورود به اين عرصه مي‌يابند، بيشتر به فكر جايگاه و محبوبيت خودشان هستند و نگرانند كه طرح آشتي آنها به نتيجه نرسيده و به جايگاه آنها لطمه‌اي وارد شود.
او كه پيش از اين به دنبال محوريت آيت‌الله مهدوي‌كني براي ايجاد آشتي ملي بود، افزود: شخصيت‌هاي موجه بايد بدون ملاحظات سياسي و توجه به اينكه حرفشان شنيده مي‌شود يا نه، وارد ميدان شوند و جامعه را از حالت اختلاف، تنش و بحران خارج كنند. در غير اينصورت به وحدت ملي دست نخواهيم يافت.
هاشمي در جريان انتخابات، مظلوم واقع شد
مطهري در پاسخ به سوالي كه به اظهارات اخير وزير اطلاعات در مورد هاشمي‌رفسنجاني اشاره داشت كه طي آن گفته شده بود ”سخنان هاشمي هم راستا با سران فتنه است“، گفت: منظور وزير اطلاعات صحبت‌هاي اخير آقاي هاشمي بود كه از نظر ايشان منجر به تحريك به اعتراض در آستانه 16 آذر شد.
وي با بيان اينكه شايد نظر وزير اطلاعات درباره هاشمي درست باشد، خاطرنشان كرد: البته بايد به آقاي هاشمي حق داد. چون در جريان انتخابات، ايشان مظلوم واقع شدند و اگرچه از آقاي احمدي‌نژاد انتظار عذرخواهي داشتند، اما چنين نشد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس به استناد آيه‌اي از قرآن تاكيد كرد: هيچگاه مجاز نيستيم صدايمان را بلند كرده و دشنام بدهيم مگر آنكه حقي ضايع شده باشد. در حال حاضر نيز حق هاشمي ضايع شده است.
تز افراطيون براي حذف هاشمي
مطهري از تز افراطيون مبني بر حذف هاشمي از انقلاب خبر داد و افزود: به نظر مي‌رسد افراطيون به جاي اجراي عدالت و ترميم دلخوري‌هاي گذشته، قصد عذرخواهي ندارد و در قالب پروژه‌اي به دنبال حذف هاشمي از انقلاب است.
وي با بيان اينكه دستان هاشمي نيز براي برخورد با آنها بسته نيست و متقابلا اقداماتي خواهد داشت، افزود: در نتيجه همين كش و واكش‌هاست كه اين فتنه خاموش نمي‌شود.
به گفته وي اگر عدالت اجرا شود اين مسائل رفع خواهد شد. در چنين وضعيتي است كه نقش قوه قضائيه بسيار مهم است چراكه قوه قضائيه مي‌تواند موثر باشد و دوطرف اين ماجرا را مجبور به اعتراف به اشتباهات خود و عذرخواهي كند.
نماينده تهران با بيان اينكه قوه قضائيه بايد به اتهامات هر دو طرف رسيدگي كند، تاكيد كرد: عدالت بايد درباره هر دو طرف اجرا شود، در غير اين صورت اين مسائل خاتمه نخواهد يافت.
مطهري در پاسخ به اينكه آيا افراطيون تنها پروژه حذف هاشمي را در دستور كار خود دارد يا اينكه به دنبال حذف چهره‌هاي ديگري نيز هست؟ اظهار داشت: دولت هاشمي را در راس مخالفان خود و صاحب قدرت مي‌داند، به همين دليل معتقد است اگر هاشمي را حذف كند راه براي جولان دادنش باز مي‌شود، مضاف بر اينكه به اين ترتيب كسان ديگري كه زير سايه هاشمي هستند، خودبه‌خود تضعيف مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر