کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

صدا وسیما: پاره شدن تصویر امام واقعی است

در پی اعتراض حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام به صداو سیما مبنی بر پخش تصاویری از عکس پاره شده امام در این رسانه،علی دارابی قائم مقام سازمان صدا و سیما خطاب به حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام نامه سرگشاده‌ای نوشت.
متن این نامه بدین شرح است:
باسمه تعالی
برادر گرامی جناب آقای حمید انصاری
قائم مقام محترم مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی
سلام علیکم
نامه جنابعالی به رییس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث 16 آذر سال جاری و اسائه ادب و هتک حرمت نسبت به ساحت حضرت امام خمینی واصل شد. از این‌که مؤسسه تنظیم و نشر آثار پس از ماه‌ها سکوت و مشاهده هجوم سامان یافته استکبار جهانی با پشتیبانی برخی خواص ناآگاه و همراهی عناصر فتنه به بنیان‌های مرصوص رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی با تأخیر بس فراوان اقدام به واکنش کرده است، آن‌را به فال نیک می‌گیریم.
جنابعالی در نامه خود که قبل از وصول در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بازتاب یافته بود، آن‌قدر از هتک حرمت و اسائه ادب به ساحت مقدس حضرت امام خمینی برآشفته شدید که اصل موضوع را «دروغ بیّن و مسلم» انگاشتید. استدلال شما هم عدم گزارش شبکه‌های ماهواره‌ای و دیگران از پاره‌شدن تصویر امام بوده است . تردیدی نیست که برای همه عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامی و امام خمینی بروز چنین واقعه‌ای یک عزا و سوگ بزرگ است و باید نه تنها ملت ایران بلکه امت اسلام و بالاتر جهان بشریت در این حادثه به سوگ بنشیند. اما آگاه باشید که متأسفانه این حادثه واقعی است و با کمال تأسف بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بیگانه تصاویر و گزارش‌های مشروح‌تری را در این خصوص با آب و تاب پخش کرده‌اند.
اگر آن موقع که برخی مدعیان اصلاح‌طلبی که امروز هم‌صدا با ضدانقلابیون فراری و خوانندگان دوران ستم‌‌شاهی علیه نظام اسلامی و ارزش‌های آن متحد شده‌اند و از سپردن افکار و اندیشه‌های امام خمینی به موزه‌ها سخن می‌گفتند، شما و دوستان مؤسسه موضع‌گیری به موقع می‌کردید،
اگر در روز جهانی قدس‌ـ که امام خمینی آن را روز اسلام و روز رسول ا... نامیدند ـ شعارهای انحرافی «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند، موضع‌گیری می‌کردید، اگر در روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی‌ـ که امام خمینی آن را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند و هم‌چنین فرمودند: «خط این بود که اصلاً آمریکا منسی بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود.» ـ در ارتباط با شعارهای انحرافی از قبیل مرگ بر روسیه و... موضع می‌گرفتید،
اگر «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام» در برابر شعار اغتشاشگران و عوامل فتنه که خواهان «جمهوری ایرانی» بودند موضع‌گیری می‌کرد و جمهوری اسلامی را که امام خمینی فرمود: «نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم» حمایت و پشتیبانی می‌کردید و صراحتاً برائت خود را از شعارهای ساختارشکنانه اعلام می‌نمودید، اگر شما در برابر فتنه‌گران که نظام اسلامی را که امام خمینی حفظ آن را اوجب واجبات برشمردند موضع می‌گرفتید، اگر شما دربرابر اهانت‌های مکرر اغتشاشگران به‌ اصل ولایت فقیه که امام خمینی آن‌را مترقی‌ترین اصل قانون اساسی برشمردند و فرمودند مخالف دیکتاتوری است و پشتیبانی از آن ضامن سلامت و آسیب‌ناپذیری نظام است، موضع‌گیری می‌کردید، و ده‌ها اگر دیگر، امروز شاید شاهد این روزها و چنین صحنه‌هایی نبودیم.
جناب آقای انصاری!
از شما و مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار که بزرگ‌ترین افتخار زندگی خود را خدمت در آن مؤسسه می‌دانید، انتظار می‌رفت و می‌رود که مسئولانه و به دور از پاره‌ای ملاحظات سیاسی و رودربایستی‌های معمول، در چنین شرایط حساس و خطیر شجاعانه وارد عمل شوید و به بازخوانی دوباره مواضع و دیدگاه‌های امام عزیز همت گمارید و به موقع اقدام کنید و خود را مخاطب اول این فرمایشات امام خمینی بدانید که فرمودند:
«... مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده می‌شود و با این نشانه گیری‌هایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می‌شود، از اهم واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی‌کند...(صحیفه – ج19 – ص153)
«... این مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچ‌کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش‌های اسلامی با هرکس در هر موقعیت قاطعانه برخورد می‌نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر برای تمامی دست اندرکاران و مردم تبلیغ شود(صحیفه – ج21- ص 339)
«... من به بعضی از مسئولین هشدار می‌دهم که به شدت باید مراقب بود که خدایی ناکرده آب به آسیاب دشمنان نریزیم و آنان را با اقوال و جبهه گیری‌هایمان شادمان نگردانیم . ... و اگر مصلحت نظام و اسلام سکوت است، دردمندانه سکوت کنید که اجر سکوت برای پیشبرد اهداف نظام و اسلام به مراتب بیشتر از دفاع از اتهام وابستگی است. ... » (صحیفه امام – ج21 – ص 156)
جناب انصاری!
همه ما باید در روز رستاخیز و در پیشگاه عدل الهی، شهیدان و امام خمینی پاسخگو باشیم و بخصوص شما که مسئولیت حفظ و اشاعه اندیشه‌ها و آثار امام خمینی را بر عهده دارید. رسانه ملی که شما آن‌را متهم به انتشار دروغ مسلم و بیّن می‌کنید همان رسانه‌ای است که بارها از سوی مؤسسه و یادگاران امام به دلیل اشاعه و ترویج افکار و اندیشه‌های امام به خصوص آشنا‌سازی بیشتر جوانان با معمار کبیر انقلاب مورد تأیید و تجلیل قرار گرفته است.
از جنابعالی انتظار می‌رفت که بجای حمله به صدا و سیما، هتاکان و اغتشاشگران را که نه تنها تصویر امام، بلکه اندیشه، آرمان و میراث ماندگار او را نشانه رفته‌اند را مورد انتقاد قرار دهید و اعلام بیزاری نمایید.
از خداوند سبحان بصیرت، زمان‌شناسی، احساس مسئولیت و عمل حقیقی به رهنمودهای تاریخ ساز و پاسداشت میراث گرانبهای آن یگانه دوران را برای همگان خواهانیم.
با آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی
علی دارابی
قائم مقام رییس سازمان صداوسیما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر