کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

نامه اعتراض‌آمیز جبهه مشارکت به رییس قوه قضاییه

جبهه مشارکت ایران اسلامی در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی صورت گرفته با فعالان سیاسی در بند، نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت‌الله لاریجانی، رییس قوه قضاییه نوشته است.
متن کامل این نامه بدین شرح است:

آیت‌الله جناب آقای لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و احترام

امروز که شش‌ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد و ابعاد مختلف آن تا حد زیادی بخصوص در حوادث پس از انتخابات مشخص شده است، فرصت مناسبی است تا به ارزیابی عملکرد آن قوه و بخصوص ضابطان آن پرداخته شود تا انشاءا... با نگرش و روحیه اصلاحی که در شما و بعضی همکاران شما وجود دارد از این پس دیگر شاهد بعضی حوادث که فاجعه باید نام نهاد نباشیم.
امروز بخوبی مشخص شده است که فارغ از آن‌که انتخابات سالم برگزار شد یا نه، فرصت انتخابات توسط عده ای مغتنم شمرده شد تا با حذف همه منتقدان ریز و درشت خود، آرزوی دست نیافتنی یک‌دستی کامل حاکمیت را پی بگیرند و به همین دلیل و با کمال تاسف با استفاده از قوه قهریه و بخصوص با ابزارهای قضایی وارد میدان شدند و با حیثیت بسیاری از انسان‌های شریف و متعهدی که در قوه قضاییه و قوای نظامی و انتظامی در خدمت مردم هستند بازی کردند، در همین جا باید از جنابعالی درخواست کنیم چنان‌که خود هم متذکر این نکته شده‌اید وظیفه اصلی شما برخورد قانونی با کسانی است که با آبروی نظام بازی کردند و تلخ‌کامانه این بازی را باختند.
انبوه هیاهوهای تبلیغاتی کودتای نرم، براندازی مخملی و انقلاب رنگی امروز در قالب کیفر خواست‌های آزاداندیشانی که در بند هستند رنگ می‌بازد. این کیفرخواست‌ها علی‌رغم این‌که غیرعادلانه، غیرحقوقی و فاقد عناصر مجرمانه است بخوبی یک نکته را مشخص می کند و آن اینکه نهایتا یکی از جرم‌های این انسان‌هایی که سال‌ها در خدمت اسلام و انقلاب و نظام و مردم بوده اند، شرکت در جلسات مرسوم و معمول احزاب و تشکل‌های قانونی است که سال‌ها این جلسات ادامه داشته است.
جرم دیگر آن‌ها شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز و اعتراضی میلیون‌ها انسانی است که حداقل تا روز جمعه 29خرداد که رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه خود خواستار قطع آن شدند، قانونی و فاقد هرگونه بار مجرمانه بوده است.
جرم دیگر بعضی از آن‌ها موضعگیری در قبال انتخابات است که اگر بخواهید به خاطر آن شهروندان را محاکمه کنید حداقل نیمی از مردم ایران را باید محاکمه کنید و اکثریت چشمگیر دانشگاهیان، نخبگان، روشنفکران، متخصصان، کارآفرینان و حتی بخش قابل توجهی از نیروهای اثربخش درون حکومت را باید به زندان بیندازید.
و بالاخره جرم آخر آن‌ها این است که در کوران مبارزات انتخاباتی به نقد سیاست‌های دولت حاکم و بیان ویژگی‌های منفی رییس‌جمهور وقت که خود یکی از نامزدهای انتخاباتی بوده است پرداخته‌اند. آری، عملاً بعد از این همه مدت بازداشت و آن همه فضای سنگین امنیتی و سیاسی، تمام اتهام‌های این عزیزان به این‌جا ختم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر