کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

خاتمی: امام را وجه‌المصالحه قرار ندهید

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در جمع شورای احزاب اصلاح‌طلبان فارس با اشاره به بیستم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب ؛ با اشاره به شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی ایشان گفت: این انسان‌ها در طول تاریخ زیاد نیستند و واقعا حضرت آیت‌الله دستغیب یکی از این انسان‌ها بود. هم در عصر انقلاب و هم بعد از آن نقش ممتازی داشت، به درستی به عنوان یکی از ارکان و پایه‌های انقلاب اسلامی است و کسی که مردم به ایشان اعتماد داشتند و از طریق ایشان اتصال بین انقلاب و مردم ایجاد می‌شد.
رییس بنیاد باران با بیان اینک‌ه مرگ آیت‌الله دستغیب هم تجسم زندگی ایشان بود که بریدگی از دنیا و بی‌اعتنایی به تن و جسمانیت و توجه به روح بود، یادآور شد: از صفات بارز ایشان ایمان به امام و وفاداری و ارادت به امام بزرگوار به عنوان کانون و محور انقلاب اسلامی و رمز و راز عظمت ملت ما تاریخ این مرحله ما بود.
وی افزود: الحمدالله همه دستغیب‌ها بزرگوار و مردمی هستند بخصوص باید قدر بزرگواری چون آیت‌الله علی‌محمد دستغیب عالم پرهیزکار و انقلابی را داشت که واقعا شخصیتی انقلابی و در خط امام و شجاع و فداکار هستند.
خاتمی در ادامه اظهار داشت: فکر می‌کنم کل ملت ایران به جز عده‌ای معدود و عده‌ای آدم ناراحت، ناراضی و بیمارو منحرفی که انقلاب ما همه امتیازات آن‌ها را گرفت؛ به انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند و امام را به عنوان محور و مدار انقلاب و مظهر ایمان و آزادگی خود بزرگ می‌دارند و امروز هم ما می‌گوییم ملاک و معیار برای اصلاح امور و دستیابی به آرمان‌هایی که ملت ما داشته است خود انقلاب، راه و رهنمودهای امام و موازین قانون اساسی و مطالبات درست مردمی است که در جریان انقلاب به رهبری حضرت امام داشتند.
رییس‌جمهور سابق کشورمان با بیان این‌که انقلاب ما حادثه بزرگ و مقطع بسیار مهمی در تاریخ طولانی زندگی این مرز و بوم بود، افزود: ملت رشید و بزرگ ما که دارای تجربه‌های تاریخی ارزشمند است، در عین‌حالی که دین‌دار و پای‌بند به موازین دینی است در دوران اخیر پیشتاز یک حرکت اجتماعی در دنیای اسلام و تاریخ شرق بوده و آن مساله حاکمیت انسان بر سرنوشت خود و حرکت به سوی مردم‌سالاری و جامعه مدنی که از دستاوردهای دنیای مدرن است بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر