کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

دختران هرزه ی کابل

روزنامه ی آلمانی "فراکفورتر آلگماینه" در گزارشی که اخیرا به قلم "فریدریکه بوگه" منتشر ساخته، به بررسی شیوع روسپی گری، به عنوان دست آورد فقر و افراط گرایی طالبانی و لجام گسیختگی غربی، در پایتخت افغانستان پرداخته است.
سرویس بین الملل فرارو، نظر خوانندگان گرامی را به گزارش این روزنامه آلمانی جلب می کند:
در کابل چگونه می توان زنان تن فروش را تشخیص داد؟ یکی از رانندگان تاکسی های این شهر می گوید: "آن ها کمی گوشه تر می ایستند و وقتی سرنشین خودرویی به آنان خیره می شود، به او با دست علامتی می دهند.
" احمد شاه بازویش را پایین می آورد و دو انگشتش را چنان بالا می گیرد که انگار می خواهد تاکسی را نگه دارد . او می گوید ، بیشتر زنان تن فروش در حد فاصله ساعت یک تاسه بعد از ظهر کار می کنند ، یعنی در زمان استراحت ظهر . این مرد در شناخت جهان پنهان در کابل خبره است ، نه فقط به دلیل این که مرتب قوادان را با تاکسی خود برای جستجوی زنی در خیابان به این سو و آن سو می برد ، بلکه هم چنین به این دلیل که 25 سال پیش از کارمندان سازمان اطلاعات کشور در زمان حاکمیت کمونیسم بوده است .
پنج دقیقه هم طول نمی کشد که احمد شاه دو دختر را در حاشیه خیابان کشف می کند . آنان شلوار جین پوشیده اند ، روسری مشکی به سر کرده اند ، کیف های زرق برق دار دست گرفته اند و به بینی های خود سنگ های زینتی کوچکی آویزان نموده اند – درست مانند بسیاری از زنان جوان دیگر در کابل .
یک خودرو لندکروز سفید از صف خودروها خارج و در حاشیه خیابان متوقف می شود . احمد شاه در جایی مطمئن پارک می کند . اما دخترها به دو مردی که داخل خودروی بیابانی نشسته اند ، جواب رد می دهند و آنان هم گاز می دهند و دور می شوند . بعد یک تویوتا کورولای سفید رنگ از راه می رسد ، دور میزند و جلوی دخترها متوقف می شود . دخترها سوار می شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر