کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

تجری: ابهامات گزارش کهریزک را رفع کردیم



اگرچه سعید مرتضوی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی اعلام کرده بود که برای دیدار با همکاران قضایی خود به مجلس آمده و در مورد مساله کهریزک حرفی نزده است، فرهاد تجری اعلام کرد که طی دیداری با معاون دادستان کل کشور، ابهامات گزارش کهریزک را رفع کرده‌اند.
تجری که از جمله ملاقات‌کنندگان امروز با مرتضوی بود با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آقای مرتضوی دعوتی به عمل نیامده اما ایشان برای دیدار با نمایندگان به مجلس آمده بودند که اتفاقا با جلسه کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، هم‌زمان شد.
وی با بیان این‌که مرتضوی در این جلسه توضیحاتی را راجع به مسائل پس از انتخابات و بازداشتگاه کهریزک ارائه داد، این توضیحات را در راستای شفاف شدن مسائل و تعقیب برخی موضوعات ارزیابی کرد و افزود: سخنان ایشان موثر بود.
تجری در پاسخ به سوالی که به استناد اظهارات زاکانی، به نقش مرتضوی در بازداشتگاه کهریزک اشاره داشت، گفت: اگر ایشان نقشی در این زمینه داشته‌اند باید منتظر نظر مراجع قضایی در این‌باره باشیم.
این عضو هیات‌رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: به گفته آقای مرتضوی بازداشتگاه کهریزک مورد تایید سازمان زندان‌ها بوده است و دلایلی را در این رابطه ارائه داده بود که نمایندگان نیز در ادامه آن توضیحاتی را خواستند.
وی در پاسخ به سوالی که به پرونده متهمان تخلفات صورت گرفته در کهریزک اشاره داشت گفت: ممکن است قصوراتی متوجه ماموران و نهادهای قضایی باشد اما باید منتظر نظر مراجع قضایی باشیم تا به تبع قصورات صورت گرفته، مجازات آن‌ها تعیین شود.
تجری در پاسخ به این‌که چطور دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات با سرعت برگزار شده و در رسانه ملی به نمایش درآمد اما دادگاه 8 متهم متخلف در کهریزک تاکنون برگزار نشده است؟ اظهار داشت: به خاطر آن‌که دلایل و جرایم آن افراد از سوی دادستانی جمع‌آوری شده بود اما در مورد پرونده متهمان متخلف کهریزک ممکن است مطالبی عنوان شود که نیازمند بررسی سوابق آن‌هاست از جمله آن‌که ممکن است ادعا کنند که به دستور مافوق چنین کاری کرده است و دادستانی باید بررسی کند که این ادعا صحت داشته است یا نه؟
وی در پاسخ به سوال دیگری که می‌پرسید آیا ممکن است از سردار رادان نیز برای تکمیل این پرونده دعوت به عمل آورید و یا ایشان نیز هم‌چون آقای مرتضوی سرزده به مهمانی مجلس بیایند؟ با خنده گفت: بعید می‌دانم که چنین شود.
تجری گزارش کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را آماده قرائت دانست و در پاسخ به این‌که چرا تاکنون قرائت نشده است گفت: برای آن‌که با آبروی مقامی بازی نشود، باید مواردی شفاف شوند و تا جایی که ممکن شود تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.
به گفته وی بعد از محکومیت قطعی متهمان، سازمان قضایی و دادگاه‌ها می‌توانند برای تنویر افکار عمومی، مطالب مطرح شده را علنی کند.
تجری در پایان در پاسخ به این‌که آیا مستندات زاکانی درباره کهریزک را مورد بررسی قرار داده‌اید یا نه گفت: مصاحبه ایشان برای خودشان محترم است ولی به ما چیزی ارائه نداده‌اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر