کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

افشای تخلفات وزیر سابق آموزش و پرورش

با گذشت کمتر از یک هفته از انتقاد رئیس قوه قضائیه  از افزایش فساد مالی و اداری در دستگاه های دولتی، روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس، یک نمونه آشکار از تخلفات وزرا و مدیران دولت محمود احمدی نژاد را در وزارت آموزش و پرورش فاش کرد.

رئیس قوه قضائیه هفته پیش گفته بود "کارمندانی از دولت با پررویی و جسارت تمام اسناد دولتی و مالی را جعل کرده و میلیاردها پول به جیب زده‌اند."

علی عباس پورتهرانی فرد، رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین باره روز گذشته گفت: "متاسفانه صورتجلسه ای از هئیت معاونان به دست ما رسیده که نشان می دهد وزیر پیشین آموزش و پرورش مجوز راه اندازی 200 مدرسه غیر دولتی در داخل و خارج از کشور را برای معاونان خود امضا و صادر کرده بود".

این نماینده مجلس، ضمن ابراز نگرانی از این موضوع خاطرنشان کرد "محمود احمدی نژاد اطلاع دادیم و جلوی این قضیه را گرفت اما جای تعجب است که چرا چنین موافقتنامه ای باید صادر شود و رئیس دولت جلوی آن را بگیرد."

این افشاگری نماینده مجلس درباره تخلف و رانت خواری وزیر و برخی از معاونان سابق وزارت آموزش و پرورش در شرایطی است که در هفته اول ماه جاری نیز برخی از خبرگزاری ها و وبسایت های اینترنتی ازمورد مشابه ای در همین باره خبر داده بودند.

براساس اعلام رسانه ها "محمد مهدی زاهدی وزیر علوم در دولت نهم (سفیر فعلی جمهوری اسلامی در مالزی) در روزهای پایانی وزارت اش، مجوز تاسیس یک دانشگاه غیر انتفاعی را به نام همسرش صادر کرده است."

آنچه قابل تامل است این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در همان روز صدور این مجوز از سوی زاهدی، با تاسیس آن موافقت کرده است.

این دو مورد اخیر تنها بخشی از سوء استفاده ازفساد نزدیکان و اعضای دولت محمود احمدی نژاد محسوب می شود. بسیاری از حامیان وی نیز در طول سال های اخیر با دردست گرفتن پست های مختلف سازمان ها و نهادهای گوناگون به تخلفات گسترده مالی و قانونی دست زده اند.

مجرم شناخته شدن سه متهم (از اعضای ستاد انتخاباتی رایحه خوش خدمت ) پرونده شرکت "بهزیست بنیاد" از سوی قوه قضاییه که تحت نام فعالیت های خیرخواهانه به قاچاق کالا اقدام می کردند نیز یکی از نمونه های فراوان تخلفات اداری و فساد مالی نزدیکان احمدی نژاد است که در رسانه ها انعکاس گسترده ای یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر