کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

وب گردی سریع , امن و مطمئن با Google Public DNS

چند روزیست گوگل نیز به همانند سایت معروف OpenDNS ؛ DNS های پابلیک خود را منتشر ساخت تا کاربران بتوانند در سراسر دنیا با استفاده از این DNS ها وب گردی ” سریع تر ؛ ام تر و مطمئن تری” را تجربه کنند.


اما شاید عده ای با واژه DNS و اینکه کلا این اعداد و ارقام به چه دردی می خورد آشنا نباشند . به طور مختصر وقتی شما با مرورگر خود به سایتی می خواهید دسترسی پیدا کنید و وارد شوید کامپیوتر شما به یک آی پی نیاز داره که توسط میزبان ، دامین درخواستی اختصاص داده شده است . یا به زبان ساده تر ؛ هنگامی که شما آدرس سایتی را درون نوار آدرس مرورگر خود وارد میکنید این آدرس که برای انسان معنی دار است به یک DNS تحویل داده میشود و DNS آدرس IP مربوط به این دامنه را به شما تحویل میدهد شاید برای شما هم پیش آمده باشه که برای مثال با یک آی اس پی صفحه ای از وب سایت را به یک شکل و با آی اس پی دیگر به شکل دیگری دیده باشید . دلیل این اتفاق این است که آن سایت در حافظه آی اس پی شما باقی مانده و هنوز در آی اس پی شما به روز نشده و یا اینکه سرویس دهنده آی اس پی ما از سرعت پایینی برخوردار باشد، متقابلا سرعت دسترسی ما نیز برای مشاهده صفحات وب پایین می آید و لود صفحات بیشتر از معمول طول خواهد کشید. با استفاده از گوگل DNS شما با استفاده از سرورهای گوگل آخرین وضعیت سایت درخواستی خود را می بینید .

برای استفاده از این سرویس تنها کافیست که اتصالات شبکه خود را باز کرده و حالت DNS پیش فرض خود را به شکل زیر تغییر نام دهید! با انجام این کار، علاوه بر افزایش کلی سرعت اینترنت خود، جستجویی امن تر و مطمئن تر را نیز تجربه خواهد کرد:
  1. وارد منو Start شده و در قسمت Search عبارت ncpa.cpl را تایپ کرده و اینتر را بزنید
  2. بر روی کانکشن شبکه فعالی که از ان برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنید راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید
  3. در تب Networking  گزینه ( Internet Protocol Version 4 ( TCP/IPv4   را انتخاب کرده و روی Properties کلیک کنید
  4. در پنجره باز شده مطابق عکس زیر Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و در قسمت Preferred ای پی ۸٫۸٫۸٫۸ و در قسمت Alternate ای پی ۸٫۸٫۴٫۴ را وارد کنید
  5. حالا ۲ بار OK را بزنید و اینترنت خود لذت ببرید
  6. منبع

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر